مساجد مراکش؛ پیشگام در مبارزه با بی‌سوادی
کد خبر: 4184883
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

مساجد مراکش؛ پیشگام در مبارزه با بی‌سوادی

وزیر اوقاف مراکش از مشارکت بیش از 3390 مسجد در مناطق روستایی این کشور در برنامه مبارزه با بی‌سوادی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از 24 ساعد، احمد التوفیق، وزیر اوقاف و امور اسلامی مراکش در گزارشی به مجلس سنای این کشور، از مشارکت گسترده مساجد مراکش در برنامه مبارزه با بی‌سوادی خبر داد. به گفته وی تعداد افرادی مشمول برنامه سوادآموزی در روستاهای این کشور در سال تحصیلی 2022-2023 بالغ بر 137592 نفر یعنی 47 درصد از کل افراد مشمول این برنامه بوده‌اند.

به گفته وی مساجد مراکش نقشی پیشگام در مبارزه با بی‌سوادی داشته‌اند و از زمان راه‌اندازی این برنامه در سال 2000 تاکنون بیش از 4.5 میلیون نفر در مساجد از این برنامه استفاده کرده‌اند که بیش از 1875000 نفر یعنی در حدود 42 درصد این افراد از مناطق روستایی بوده‌اند.

به گفته التوفیق، تعداد مساجدی که میزبان کلاس‌های سوادآموزی در مناطق روستایی بوده‌اند، بالغ بر 3391 مسجد بوده است. وی همچنین از استقبال گسترده زنان در مناطق روستایی مراکش از برنامه‌های سوادآموزی و کلاس‌های تشکیل شده در مدارس خبر داد.

وزیر اوقاف مراکش چندی پیش نیز از رونق و احیای مکتب‌خانه‌های قرآنی در مساجد این کشور خبر داده بود. این مکتب‌خانه‌ها برای قرن‌ها مرکزی برای آموزش در مناطق شهری و روستایی در مراکش بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha