تحویل 950 فضای آموزشی در 6 ماهه دوم سال جاری به دانش‌آموزان
کد خبر: 4199169
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

تحویل 950 فضای آموزشی در 6 ماهه دوم سال جاری به دانش‌آموزان

مدیر کل حوزه ریاست روابط عمومی سازمان نوسازی و تجهیز کشور گفت: در 6 ماهه دوم سال جاری، 950 فضای آموزشی و پرورشی در سراسر کشور به دانش‌آموزان هدیه داده شده است.

شهریار خواجه‌صالحانی مدیر کل حوزه ریاست روابط عمومی سازمان نوسازی و تجهیز کشورشهریار خواجه‌صالحانی مدیر کل حوزه ریاست روابط عمومی سازمان نوسازی و تجهیز کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: دستاوردهای دولت در مجمع آموزش و پرورش در دو بخش تقسیم‌بندی می‌شود. اولین بخش، قسمت محتوایی است که همان آموزش و پرورش را شامل می‌شود که تحت 20 عنوان مختلف این دستاوردها قابل بیان است و بخش دوم همان تامین مدرسه و مدرسه‌سازی است که تا کنون اتفاقات خیلی خوبی برای این امر رخ داده است.

وی در خصوص آمار مدرسه‌سازی در 6 ماه دوم سال 1402، بیان کرد: در هفته دولت در سال جاری، افتتاح بیش از 2020 فضای آموزشی اتفاق افتاده است. همچنین در هفته گذشته از محل منطقه بشاگرد به صورت همزمان حدود 950 فضای آموزشی و پرورشی در سراسر کشور به دانش‌آموزان هدیه داده شده است که 327 مورد از آن‌ها از منابع دولتی و 623 مورد از منابع مشارکتی بوده است که در نوع خود رکورد بی‌نظیری محسوب می‌شود. همچنین در 6 ماه دوم سال جاری، 4000 کلاس درس افتتاح شده است که 1570 مورد از آنها از منابع دولتی و 2430 کلاس درس از منابع مشارکتی بوده است. باتوجه به این موارد، میانگین روزانه فضاها و کلاس‌های آموزشی تنها در 6 ماهه امسال، روزانه 5 فضا و 21 کلاس درس محسوب می‌شود. 

خواجه‌صالحانی ادامه داد: در کمتر از سه سال فعالیت دولت سیزدهم 6756 فضای آموزشی و 31 هزار و 877 کلاس درس تاکنون تحویل داده شده است. 765 هزار از دانش‌آموزان سراسر کشور، از این فضاهای تازه احداث شده استفاده می‌کنند که این فضاها 4087 هزار و 636 مترمربع زیربنا به خود اختصاص داده است. البته لازم به ذکر است که از تعداد 31 هزار و 877 کلاس درس، 14 هزار و 953 عدد از آنها از منابع دولتی و 16 هزار و 942 کلاس از منابع مشارکتی مردم ساخته شده است. همچنین از 6756 فضای آموزشی 2970 مورد از منابع دولتی و 3786 مورد از منابع مشارکتی برای دانش‌آموزان سطح کشور تهیه شده است. همچنین میانگین روزانه فضاهای و کلاس‌های درس تحویل داده شده، 8 فضا و 35 کلاس درس قرار دارد. 

وی گفت: علاوه بر حجم و کمیت مورد نظر بر مدرسه‌سازی، کیفیت و معماری هم برای مدرسه‌سازی مورد اهمیت بوده است و به عواقد مدرسه‌سازی بر اساس معماری ایرانی توجه بسیاری شده است. 

مدیر کل حوزه ریاست روابط عمومی سازمان نوسازی و تجهیز کشور در خصوص حضور در نمایشگاه «روایت پیشرفت»، بیان کرد: نخستین نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم، تحت عنوان نمایشگاه «عهد وفا» در هفته دولت در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شده است، فلذا این نمایشگاه دومین نمایشگاه روایت پیشرفت محسوب می‌شود که ولین نمایشگاه روایت پیشرفت نیز در شهر قم در پاییز برگزار شده است. این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه برگزار شده در قم، به مراتب پخته‌تر و بهتر بود، زیرا باتوجه به آسیب‌شناسی که از نمایشگاه شهر قم صورت گرفته است، پروتکل‌های بیشتری برای این نمایشگاه رعایت شده بود که این امر نتیجه همکاری و همراهی است که همکاران و مسئولان در حوزه آموزش و پرورش خراسان رضوی ایفا کرده‌اند.

خواجه‌صالحانی تصریح کرد: نمایشگاه فرصتی برای عرضه شدن دستاوردهای نهادهای دولتی است. اما حضور رسانه و مردم در این نمایشگاه و عرضه شدن دستاوردها بسیار تاثیرگذار است، اما متاسفانه امسال حضور رسانه کمرنگ بود، فلذا پیشرفت‌ها کمتر به نمایش عمومی گذاشته شد و مردم به صورت کمتری از دستاوردهای دولت سیزدهم مطلع شدند.

انتهای پیام
captcha