دانش‌آموزان مبتکران و نوآوران فکری در آموزش و پرورش هستند
کد خبر: 4199656
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
آیت‌الله علم‌الهدی:

دانش‌آموزان مبتکران و نوآوران فکری در آموزش و پرورش هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دانش‌آموزان تضمین‌کننده آینده کشور و مبتکران و نوآوران فکری در آموزش‌ و پرورش هستند.

آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی آموزش و‌‌ پرورش خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، در دیدار با اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی و دبیران قرارگاه طرح میدان «۱۴ صفر ۲»، ضمن عرض خیر مقدم و تبریک تقارن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: بستر اصلی نوآوری‌های فکری و ابتکار‌ات جدید و اصلاح‌گرانه در کشور آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان ستون اصلی این بستر ارزشمند هستند و ‌برکات وجود این دانش‌آموزان، تضمین‌کننده تعالی و پیشرفت نظام مقدس است که محور و رشد انقلاب را در پی دارد. فعالیت تشکل‌های دانش‌آموزی باید استمرار و دائمیت داشته باشد و محوریت را محفوظ بدارند تا این نهاد در فراز و فرودها مختل و دچار آسیب نشود.

علم‌الهدی افزود: ادامه‌دار نبودن فعالیت‌های این تشکل‌های دانش‌آموزی مشکلی است که باید به آن توجه کرد که معمولا با تمام شدن دوران دانش ‌آموزی افراد، اقدامات تاثیرگذار تشکل‌ها نیز به پایان می‌رسد و ادامه پیدا نمی‌کند.

وی گفت: اگر این شخصیت‌های کلیدی و تأثیرگذار از فضای دانش‌آموزی خارج شوند، فعالیت‌های ارزشمند تشکل‌ها دچار آسیب می‌شود و باید آموزش و انتقال فعالیت‌های تشکل‌ها به دانش آموزان دیگر و جدیدتر نیز ادامه داشته باشد.

امام جمعه مشهد افزود: نهاد‌های دانش‌آموزی و تشکل‌ها باید به نهاد‌هایی تبدیل شوند که دانش‌آموزان نسبت به آن حس تعهد و تعلق داشته باشند و اگر هم روزی قرار است آن را رها کنند با یک میراث خوب و دلسوزی کامل این کار را انجام دهند.

علم الهدی ادامه داد: مسئله گرایش و باز شدن دریچه‌های بینش هشدار و خطری است که دانش‌آموزان باید به آن توجه کنند، دانش‌آموزان فعالیت خود در تشکل‌ها را به چشم کاری مستحب ببینند و اینگونه گرایش داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به دانش‌آموزان گفت: از روز اول پیروزی انقلاب دشمن امید گسست نسل را داشت، اما نسل ما رو به تکامل است، حیات این انقلاب امروز محور حیات دین و تشیع در کشور است. انقلابی که روزی سکان‌های سیاسی‌اش به دست شما خواهد افتاد و ما مطمئنیم که شما سکاندارانی به حق برای ارزش‌های جمهوری اسلامی هستید.

انتهای پیام
captcha