حضور در راهیان نور یک دعوت است
کد خبر: 4204807
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
معاون استاندار لرستان:

حضور در راهیان نور یک دعوت است

احسان یاوری با بیان اینکه راهیان نور بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین عملیات فرهنگی بعد از اربعین حسینی است، گفت: حضور در راهیان نور یک دعوت و حکمت است.

احسان یاوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، احسان یاوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، امروز، 21 اسفندماه در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران اولین جشنواره «سروهای بلند» و پنجمین جشنواره استانی «ره‌آورد سرزمین نور»(از جشنواره‌های فرهنگی ـ هنری راهیان نور) که در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد برگزار شد، با گرامیداشت هفته بزرگداشت شهدا و تبریک روز راهیان نور گفت: امروز در این مراسم یادواره 16 شهید غریب استان لرستان را نیز داریم شهدایی که در دوران اسارت در غربت و تنهایی به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه امتداد راه شهدا در گرو گرامیداشت یاد و خاطره شهداست، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت راهیان نور و یادمان‌های شهدا بیانات ارزنده‌ای دارد و ایشان در بازدیدهایی که از یادمان‌های شرق کارون، دهلاویه، هویزه، شلمچه، دوکوهه و فتح‌المبین داشته‌اند بر ضرورت توجه به یادمان‌های راهیان نور تأکید کردند.

داوری در ادامه به بیاناتی از مقام معظم رهبری درباره اهمیت راهیان نور و اینکه راهیان نور بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین عملیات فرهنگی بعد از اربعین حسینی است، اظهار کرد: در دانشگاه‌ها نیز راهیان نور یک کار مهم و تأثیرگذار فرهنگی است و دانشجویانی که در این اردوها شرکت می‎کنند حال و هوای خاصی پیدا کرده و حتی این اردوها بر حال و هوای دانشگاه‌ها نیز تأثیر مثبت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: حضور در راهیان نور یک دعوت و حکمت است و کار و خدمت برای راهیان نور نیز دعوت است.

وی به شکل‌گیری ستاد راهیان نور طی سال 84 در کشور اشاره کرد و افزود: راهیان نور از دهه 80 در کشور آغاز شد و در ابتدا فقط خانواده‌های شهدا، ایثارگران، رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس به این اردوها اعزام می‌شدند، اما از دهه 80 شاهد استقبال اقشار مختلف مردم به‌ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان از یادمان‌های راهیان نور هستیم.

یاوری با بیان اینکه باید مراقب باشیم از مسیر شهدا خارج نشویم، چراکه مسیر شهدا، مسیر نور است، ادامه داد: اگر می‎خواهیم برای ظهور منجی و زمینه‌سازی ظهور قدمی برداریم و اقدامی انجام دهیم یکی از راه‌های آن خدمت در مسیر شهدا و راهیان نور است.

انتهای پیام
captcha