راهیان نور احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4204828
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
فرمانده سپاه لرستان:

راهیان نور احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی است

نعمت‌الله باقری با بیان اینکه راهیان نور تحول روحی، رفتاری و معنوی زیادی بر جوانان دارد، گفت: از آثار و برکات راهیان نور می‌توان به این نکته اشاره کرد که راهیان نور احیاکننده فرهنگ شهادت، مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی است.

نعمت‌الله باقری، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، نعمت‌الله باقری، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، امروز، 21 اسفندماه در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران اولین جشنواره «سروهای بلند» و پنجمین جشنواره استانی «ره‌آورد سرزمین نور»(از جشنواره‌های فرهنگی ـ هنری راهیان نور) که در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به اهمیت خدمت به شهدا و راهیان نور گفت: درواقع کسی که به شهدا خدمت کند به خدا خدمت کرده است، چراکه خدای متعال فرموده است: «من جانشين (شهيد) در خانواده او هستم، هر کس رضايت آنها را جلب کند، رضايت مرا جلب کرده و هر کس آنها را به خشم آورد مرا به خشم آورده است.»

وی با بیان اینکه زندگی و سیره شهدا چیزی جز خلوص نیت، پاکی، صفا و صمیمیت و روحیه معنوی و انقلابی نیست،  افزود: وقتی شهدای تفحص شده در قالب کاروان‌های شهدای گمنام به شهرها و استان‌ها منتقل و با حضور مردم تشییع می‎شوند فضای معنوی خاصی در بین مردم ایجاد می‌شود.

باقری با اشاره به اینکه امروزه یادمان‌های شهدا تبدیل به امامزاده شده‌اند و مردم به‌ویژه جوانان برای رفع مشکلات و طلب حاجات خود به این یادمان‌ها مراجعه می‎کنند، اضافه کرد: در استان لرستان 16 شهید غریب داریم این در حالی است که همه شهدای ما همه غریب و مظلوم هستند و با نگاهی به نحوه شهادت شهدا متوجه می‎شویم آنها در لحظات شهادت هم غریب و هم مظلوم بودند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه برای مقابله با جنگ شناختی دشمن نیاز به ابزار و امکاناتی است که راهیان نور، شهدا، دفاع مقدس و یادمان شهدا این ابزار و امکانات را برای ما فراهم کرده است، گفت: خدای متعال این لطف را به نظام جمهوری اسلامی کرده است که از این ظرفیت قوی یعنی بحث ایثار و شهادت برای مقابله با دشمن استفاده کند و می‎طلبد از این ظرفیت بهره لازم را ببریم.

وی با بیان اینکه راهیان نور تحول روحی، رفتاری و معنوی زیادی بر جوانان دارد، ادامه داد: از آثار و برکات راهیان نور می‎توان به این نکته اشاره کرد که راهیان نور احیاکننده فرهنگ شهادت و مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان شهادت، شهادت‌طلبی و زیر بار ظلم نرفتن گفتمان انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: راهیان نور امنیت را برای کشور ما به ارمغان آورده است و امنیتی که امروز در غرب، شرق، شمال و جنوب کشور ما وجود دارد، مرهون خون شهداست.

باقری با بیان اینکه حضور در مناطق عملیاتی راهیان نور باعث می‎شود جوان ما بداند باید شاکر شهدا و خانواده شهدا باشد که امروز در کشور امنیت وجود دارد، گفت: اردوهای راهیان نور قدرت جمهوری اسلامی ایران را به دشمن نشان می‎دهد و باعث می‎شود دشمن عقب‌نشینی کند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه راهیان نور بسیج مردمی و انسجام، همفکری، همدلی و هم‌زبانی بین مردم را رقم می‎زند، اظهار کرد: دشمن تلاش دارد بین مردم ایران اسلامی تفرقه و جدایی بیندازد که راهیان نور روحیه انقلابی‌گری را در بین مردم احیا و تقویت می‎کند.

وی با بیان اینکه ایجاد و تقویت رابطه بین نسلی از دیگر اثرات اردوهای راهیان نور است، گفت: دشمن تلاش دارد انقطاع بین نسلی را در کشور ما ایجاد کند و بین نسل گذشته، حال و آینده شکاف ایجاد کند که در این راستا بر روی نسل جدید که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، متمرکز شده که ضرورت دارد راویان دفاع مقدس در اردوهای راهیان نور در زمینه ایجاد ارتباط بین نسل نوجوان و جوان با نسل گذشته تلاش کنند.

فرمانده سپاه لرستان در خاتمه راهیان نور را سند مظلومیت جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: ضرورت دارد سیره و زوایای شخصیتی شهدا برای نسل نوجوان و جوان معرفی و تببین شود تا پیوند و ارتباط نسل جوان با نسل گذشته تقویت و مستحکم‌تر شود.

انتهای پیام
captcha