ورودی شهر مشهد باید مولد فرهنگ رضوی و شهدایی باشد
کد خبر: 4205379
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی:

ورودی شهر مشهد باید مولد فرهنگ رضوی و شهدایی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده گفت: با وجود ۱۸ هزار شهید خراسانی، ورودی شهر باید مولد فرهنگ رضوی و شهدایی باشد و لذا امیدواریم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شورای اسلامی شهر مشهد در این زمینه اهتمام داشته باشند.

ورودی شهر مشهد باید مولد فرهنگ رضوی و شهدایی باشدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، شامگاه 23 اسفندماه، در آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، ضمن تبریک ماه رمضان و تقارن آن با سالروز تاسیس این بنیاد، اظهار کرد: براساس روایات، اگر جوان مؤمنی قرآن را گوش دهد، قرآن با گوشت و خون وی آمیخته می‌شود و مصداق این حدیث شریف ۲۵۰ هزار شهید کشورمان و ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی است که این‌ها علی اکبرهای انقلاب هستند. عزت، شرف و استقلال ایران اسلامی مدیون این شهدا است و باید برای در امان ماندن از فتنه‌های آخرالزمان به شهدا تأسی کرد.

وی افزود: ۱۴ آیه در قرآن کریم به صورت مستقیم درباره امر به معروف و نهی از منکر آمده و در صدها آیه نیز به صورت غیرمستقیم به این فریضه اشاره شده است. لذا شایسته نیست که ورودی مشهد که تنها شهری است که با نام شهادت نام گرفته، المان تخت جمشید و تبلیغ استخر و پیتزای ۴۰۰ هزار تومانی داشته باشد.

حسن‌زاده بیان کرد: با وجود ۱۸ هزار شهید خراسانی، ورودی شهر باید مولد فرهنگ رضوی و شهدایی باشد و لذا امیدواریم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شورای اسلامی شهر مشهد در این زمینه اهتمام داشته باشند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ما دو رویداد قرآنی و شهدایی را در آیین نکوداشت هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مشهد خواهیم داشت. نخست سامانه ختم قرآن کریم به نیابت از ۱۸ هزار شهید استان را داریم. در اربعین زیارت نیابتی از سمت شهدا را رقم زدیم و یک رویداد بزرگ شهدایی بود.

وی با اشاره به اینکه در سامانه ختم مجازی شهدای هر روز مصادف با تولدشان معرفی می‌شوند، افزود: این ظرفیت وجود دارد که ختم قرآن کریم به نیابت از ۱۸ هزار شهید را در این نمایشگاه رقم بزنیم.

حسن‌زاده اظهار کرد: بیش از 5000 صفحه اطلاعات مربوط به شهدا و صوت و تصویر آنان در این سامانه وجود دارد. علاوه بر این ۳۰۰ سند زرین خاطره‌نگاری از والدین و همسران شهدا و جانبازان و آزادگان در این سامانه وجود دارد.

 مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: امید است با ترویج فرهنگ قرآنی بتوانیم بستر‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشیم.

انتهای پیام
captcha