آیین میثاق خادمان اسکان فرهنگیان در حرم رضوی برگزار شد
کد خبر: 4205642
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۴

آیین میثاق خادمان اسکان فرهنگیان در حرم رضوی برگزار شد

آیین میثاق خادمان اسکان فرهنگیان در میزبانی از زائران رضوی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، شامگاه 25 اسفندماه در آیین میثاق خادمان اسکان فرهنگیان که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، خطاب به خادمان اسکان فرهنگیان، اظهار کرد: کار ارزشمند و مبارکی که دارید، بی‌بديل و کم‌نظیر است و این فعالیت به‌صورت شبانه‌روزی در مدارس، معنادار است.

وی ادامه داد: فعالیت یک معلم در طول روز با همه بزرگی و قداستی که دارد، وقتی از کلاس خارج شد، از آن موضع بیرون آمده و تا فردا که کلاس دیگری تشکیل دهد. اما شما در سال تحصیلی خدمتگزاری دارید. آن هم در ردیف کاری که ملائکه خدا انجام می‌دهند.

گنابادی‌نژاد افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «کسی که محصل است و به سمت علم می‌رود، ملائک برایش فرش می‌گسترانند». کسی که مدرسه را آماده می‌کند، نیز کار ملائک خدا را انجام می‌دهد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در ایام غیر تحصیل هم کار شما بزرگواران بسیار به چشم می‌آید. کارهایی مانند برپایی کلاس‌های فوق برنامه، کلاس کنکور، برنامه‌های فرهنگی و... در واقع هیچ روزی نیست که کارهای شما بی‌فایده و کم‌خاصیت باشد.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: اگر بخواهیم از دستاوردهای شما عزیزان نام ببریم، باید فهرست مفصلی تهیه کنیم. آن شهرتی که از قبل، به نام پدران مدرسه یا مادران مدرسه از آن نام برده می‌شود، تعبیر بسزایی بوده است. در کره زمین به‌ویژه ایران و در مشهد، مدال طلایی بر سینه شما نقش بسته شده و این است که توفیق خدمتگزاری به زائران حضرت رضا(ع) را دارا هستید.

وی گفت: طبق نص صریح روایت، هر زائری که افتخار میزبانی از آن را داشته باشید، در درگاه خداوند برابر با هزاران هزار حج مقبول است. در این بین، کاستی‌هایی به لحاظ مسائل حقوقی و پشتیبانی‌ها وجود دارد که با پیگیری‌های مسئولان و به یاری خداوند حل خواهد شد. امروزه هر شخص موفقی که از مدارس بیرون آمده است، شما نیز در آن شریک و سهیم هستید.

انتهای پیام
captcha