ارتقای فعالیت‌های قرآنی اهل سنت مرهون وحدت مسلمین است
کد خبر: 3795359
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
حبیب مهکام بیان کرد:

ارتقای فعالیت‌های قرآنی اهل سنت مرهون وحدت مسلمین است

گروه مسابقات ــ یکی از داوران ششمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت با اشاره به بالا بودن سطح کیفی این مسابقات در تمامی رشته‌ها، گفت: ارتقای فعالیت‌های قرآنی اهل سنت را مرهون وحدت مسلمین می‌دانم.

ارتقاء فعالیت‌های قرآنی اهل سنت مرهون وحدت مسلمین

حبیب مهکام، داور بخش وقف و ابتدای ششمین دوره مسابقات قرآن طلاب و روحانیون اهل سنت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ در مورد این مسابقات، گفت: این دوره از مسابقات از سطح خوبی برخوردار است و این سطح خوب در تمامی رشته‌ها قابل مشاهده است.

وی افزود: نکته مهم‌تر اینکه در این دوره از مسابقات شاهد هستیم شرکت‌کنندگان از صوت و لحن بالایی برخوردار هستند که این صوت و لحن بالا بر شنونده بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

مهکام در بخش دیگری از صحبت‌هایش ارتقای فعالیت‌های قرآنی اهل سنت را مرهون وحدت مسلمین دانست و با اشاره به آیه 102 و بخشی از آیه 103 سوره مبارکه آل عمران «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ؛ وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» اظهار کرد: از این دو آیه مشخص می‌شود که محور و اساس، ایجاد اتحاد مسلمین و رعایت تقوای الهی است؛ چراکه قرآن ابتدا به تقوای الهی و سپس به وحدت دعوت می‌کند.

این داور ششمین دوره مسابقات قرآن ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت، تصریح کرد: امیدوارم همه مسلمانان عالم با اتفاق و با توجه به آیات 31 و 32 سوره مبارکه روم «وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُشْرِكِينَ؛ مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ»، تفرقه‌اندازی و گروه گروه شدن از مصادیق شرک است. باید توحیدی زندگی کنیم و از کفر و شرکت و نفاق دوری کنیم.

وی در ادامه وحدت، همدلی و همبستگی را مایه رحمت و شفقت و محبت و قدرت بیان کرد و افزود: اقتدار مسلمین همیشه دشمن‌شکن بوده و خواهد بود؛ یکی از خروجی‌های این مسابقات می‌تواند ایجاد و تحکیم هرچه بیشتر وحدت بین مسلمین باشد. درسایه خاتم‌الانبیاء(ص) همبسته، متحد و همدل شده‌ایم، در سایه این صمیمیت به مقامی می‌رسیم که دشمنان از اختلاف اندازی بین مسلمین ناامید شوند.

مهکام در پایان با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا به آیه 21 سوره مبارکه احزاب آنجا که می‌فرماید «لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» عمل کنیم، گفت: امیدوارم در پیروی صادقانه و صمیمانه از خاتم الانبیاء(ص) توفیق روزافزون داشته باشیم و روز به روز نیز شاهد ارتقاء این رقابت‌های قرآنی باشیم.

انتهای پیام 

captcha