کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت‌های وارد شده بر اثر زلزله هستند
کد خبر: 3965800
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
فرماندار گناوه:

کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت‌های وارد شده بر اثر زلزله هستند

فرماندار گناوه با حضور در مناطق زلزله‌زده گناوه گفت: کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت‌های وارد شده بر اثر زلزله هستند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، غلامرضا مهرجو، فرماندار شهرستان گناوه، روز دوشنبه در بازدید از روستاهای شهرستان گناوه گفت: کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در حال برآورد خسارات وارده از زلزله در مناطق زلزله‌زده هستند و به محض اعلام نتیجه، گزارش‌های مزبور به استان بوشهر انعکاس داده خواهد شد تا عملیات ساخت و ساز و ایمنی منازل مسکونی آغاز شود.

فرماندار شهرستان گناوه همچنین اظهار کرد: زلزله روز گذشته که به بزرگی ۵.۹ در مقیاس ریشتر رخ داد، خساراتی به ابنیه، دیوار منازل و واحدهای مسکونی از روستاهای بخش مرکزی از جمله شول، بهمنیاری غربی و شرقی، کلر، کمالی، اسلام‌آباد و گمارون که به کانون زلزله نزدیک بودند، وارد کرد.

مهرجو در ادامه خاطرنشان کرد: گروه‌های ارزیاب از زمان وقوع زلزله در قالب دو تیم هلال احمر و بنیاد مسکن کار امدادرسانی و ارزیابی نهایی خسارات وارده را آغاز کرده‌اند و در یک اکیپ ۱۰ نفره، درحال ارزیابی خسارات وارده به واحدهای مسکونی هستند که نیاز به تعمیر و احداث و کمک‌های بلاعوض دارند.

وی همچنین گفت: فراهم کردن فضای امن و آرام برای مردم شهرستان از بدو وقوع زلزله در اولویت کاری قرار گرفته است و در همین راستا، شب گذشته توزیع چادر اسکان موقت از سوی جمعیت هلال احمر و با نظارت شوراهای اسلامی روستا و دهیاران انجام پذیرفت.

انتهای پیام
captcha