حضرت خدیجه(س) نمونه بارز زن مسلمان؛ خردمند و وفادار
کد خبر: 3966526
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷

حضرت خدیجه(س) نمونه بارز زن مسلمان؛ خردمند و وفادار

دهم رمضان الکریم مصادف است با سالروز رحلت بانوی فداکار اسلام و مادر امت، حضرت خدیجه(س). زنی که در وفاداری، محبت و خرد نمونه بود.

حضرت خدیجه(س) نمونه بارز زن مسلمان؛ خردمند و وفادار

به گزارش ایکنا از بوشهر، بگم کیان، قائد مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه (س) برازجان، عصر امروز با حضور در جمع خبرنگاران بوشهری ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) گفت: در سال دهم بعثت دو حادثه دردناک و جانسوز بر پیغمبر اکرم(ص) وارد شد و ایشان از همین رو این سال را عام الحزن نمیدند. اولین حادثه رحلت جانسوز ابوطالب عموی پیامبر که در ۲۶ رجب سال دهم بعثت و یا هفتم رمضان واقع شد. حادثه دیگری که در دهم رمضان همان سال اتفاق افتاد، وفات یار فداکارشان حضرت خدیجه کبری(س) بود.
وی در ادامه گفت: حضرت تا آخر عمر در موارد متعددی به خدمات، فداکاری ها، محبت ها و صفای حضرت خدیجه(س) اشاره می کرد و یاد ایشان را زنده نگه می‌داشت.
وی با اشاره به تقدم حضرت خدیجه (س) در پذیرش اسلام گفت: حضرت خدیجه(س) در نخستین لحظه‌هایی که خورشید نبوت طلوع کرد دعوت اسلام را پذیرفت و به پیامبر ایمان آورد.
مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) با اشاره به وفاداری حضرت خدیجه (س) به پیامبر اکرم (ص) گفت: جمله «بیتی بیتک و انا جاریتک» وفاداری حضرت خدیجه(س) به همسرش را نشان می دهد و حضرت خدیجه(س) در کنار همسرش به عنوان یک یار صمیمی و پشتیبان با اخلاص قرار گرفت و همسرش را در میان امواج مصیبتها و سختیها حمایت می کرد.
وی در بیان ویژگی‌های بارز این بانوی نمونه اسلام، گفت: یک نمونه از ادیب و هوشمندی و بصیرت حضرت خدیجه (س) زمانی بود که متوجه شخصیت پیامبر اکرم می‌شوند و شیفته این وجود مبارک شده که این خود نشانه قلب و ضمیر روشن حضرت خدیجه (س) است که جذب رسول‌الله می‌شوند و شیفتگی ایشان به پیامبر به خاطر گرایش به حق و حق پرستی بوده است وهر آنچه از اموال خود داشت خالصانه در راه هدف همسر با عظمت خود نثار کرد.
کیان قائد با بیان مناقب حضرت خدیجه(س) به نقل از پیامبر (ص)، گفت: مناقب حضرت خدیجه به فراوانی بیان شده او کسی است که به مرحله کمال رسیده است و نمونه بارز زن مسلمان که برای عقیده و رسالتش پیکار کرد.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha