«پویش اطعام حسنی» در برازجان بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 3967818
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)؛

«پویش اطعام حسنی» در برازجان بوشهر برگزار شد + عکس

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران برازجان گفت: به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع)، طلاب و کارمندان مدرسه علمیه حضرت رقیه (س) دست به طبخ بیش از ۴۵۰ قرص نان محلی و توزیع در بین دوستداران اهل بیت(ع) زدند.

مریم محمدی، معاون فرهنگی مدرسه حضرت رقیه(س) برازجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از بوشهر، با اشاره به ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: همزمان با ولادت امام حسن‌ مجتبی(ع)، جمعی از طلاب و کارکنان مدرسه علمیه حضرت‌رقیه(س) برازجان با اجرای پویش اکرام حسنی و ویژه برنامه‌های فرهنگی گوناگون این روز را گرامی داشتند.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم، مقرر شد تا برنامه‌های فرهنگی خود را در فضای مجازی برگزار کنیم تا طلاب بتوانند در فضای خانه خود و به دور از هرگونه خطر ابتلا به کرونا از لحظات و دقایق ماه نزول قرآن بهره ببرند.
 
محمدی بیان کرد: مدرسه حضرت رقیه(س) در ماه مبارک رمضان، هر روزه طبق برنامه‌ای از پیش اعلام شده برنامه‌های اعتقادی متنوع و جزء‌خوانی قرآن کریم را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها برگزار می‌کند.
 
وی افزود: همه امامان معصوم(ع) در کنار سایر خصلت‌های اخلاقی و انسانی که داشتند به جود و بخشندگی نیز معروف بودند که امام حسن(ع) نیز در میان آن بزرگواران از برجستگی و عظمت خاصی برخوردار است.
 
معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان اظهار کرد: به منظور بزرگداشت و ترویج اخلاق و منش سخاوت‌مندی در بین افراد جامعه، با همکاری خواهران حوزوی طرح پویش اکرام حسنی را برگزار کردیم.
 
محمدی یادآور شد: اجرای طرح پویش حسنی با پخت بیش از ۴۵٠ قرص نان محلی توسط طلاب و همکاران به مدت دو روز در محیط مدرسه انجام گرفت و در شب ولادت آن امام همام در بین دوستداران اهل بیت توزیع می شود.
 
وی بیان کرد: به‌منظور ایجاد نشاط و تثبیت خاطره‌ای خوش در ذهن دختران روزه‌دار سال اولی، مسابقه دلنوشته و حفظ سوره قدر برگزار شد که در روز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) از آنها تقدیر شد.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha