لزوم نهادینه‌سازی الزامات پدافند غیرعامل در جامعه
کد خبر: 4009946
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
فرماندار گناوه:

لزوم نهادینه‌سازی الزامات پدافند غیرعامل در جامعه

فرماندار گناوه با اشاره به لزوم نهادینه‌سازی الزمات پدافند غیرعامل در جامعه گفت: جهت‌گیری بخشی از برنامه‌های آموزشی باید به سمت نهادینه کردن الزامات پدافند غیرعامل در جامعه پیش رود و برنامه‌های بیش‌تری در این زمینه اجرا شود.

غلامرضا مهرجو فرماندارگناوه

به گزارش ایکنا از بوشهر، نشست عمومی به‌مناسبت بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل امروز 11 آبان‌ماه در مدرسه فرزانگان گناوه با حضور غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه برگزار شد.

فرماندار گناوه با اشاره به وظایف و اقدامات پدافند غیرعامل بیان کرد: پدافند غیرعامل یا دفاع غیر نظامی اقدامات غیر نظامی برای افزایش تاب آوری افراد جامعه و حفظ سرمایه‌های ملی، تأسیسات ساختمان‌ها و تجهیزات مهم، حیاتی و حساس کشور و اقدام برای جلوگیری از اختلال در ارائه خدمات عمومی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا سیاست‌های کلی پدافند غیر عامل را به همه دستگاه‌ها ابلاغ فرمودند و همه ملزم به اجرای سیاست‌های ابلاغی در حوزه‌های مختلف هستند از این رو لازم به توجه است که رعایت الزامات پدافند غیرعامل مختص حاکمیت و دستگاه‌های خاص نیست بلکه همگانی است و همه در اجرای برنامه‌های پدافند غیر عامل نقش آفرین و موظف هستند و همه افراد ذی نفع جامعه باید الزامات مربوط به پدافند غیرعامل را رعایت و پذیرا باشند.

فرماندار گناوه هفته پدافند غیرعامل را فرصت مغتنمی برای آموزش و اطلاع رسانی عمومی دانست و بیان کرد: هفته پدافند غیر عامل فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی بیشتر و تبیین و تشریح ضرورت رعایت الزامات پدافند غیر عامل است از این رو یکی از بهترین و مهم ترین راه ها برای بالا بردن آگاهی عمومی و سواد رسانه‌ای جامعه درباره پدافند غیرعامل در کشور است و رسالت آموزش و پرورش و مراکز آموزشی در این زمینه پررنگ‌تر و مؤثرتر است.

وی با اشاره به لزوم نهادینه کردن پدافند غیرعامل در جامعه بیان کرد: جهت گیری بخشی از برنامه‌های آموزشی باید به سمت نهادینه کردن الزامات پدافند غیر عامل در جامعه پیش رود و برنامه‌های بیش‌تری در این زمینه اجرا شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha