جلسات قرآنی در مشهد نسبت به گذشته کمتر شده است
کد خبر: 4050802
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

جلسات قرآنی در مشهد نسبت به گذشته کمتر شده است

عضو جامعه قاریان قرآنی مشهد گفت: مراسم قرآنی در مشهد اگر همانند گذشته باشد بسیار عالی خواهد بود، چرا که در گذشته همیشه در مساجد جلسات قرآنی بسیاری برای جوانان و نوجوانان برگزار می‌شد و افراد نیز مشتاقانه در این جلسات حضور پیدا می‌کردند.

جلسه قرآنی به گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، جواد سیدی‌ابرده، عضو جامعه قاریان قرآنی مشهد شامگاه، 29 فروردین‌ماه، در حاشیه مراسم نشست صمیمی شهردار با جامعه مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمان گذشته همانند امروز امکاناتی وجود نداشت، اما امروزه جوانان و نوجوانان از امکانات بیشتری برخوردار هستند که می‌توانند از این امکانات استفاده کنند و رشد خوبی در حوزه تلاوت و حفظ قرآن داشته باشند؛ در گذشته با وجود اینکه امکانات کمی وجود داشت، اما اساتید پیشکسوت با جان و دل آموزش‌های لازم را برای هدایت در این مسیر الهی ارائه می‌دادند.

این فعال قرآنی بیان کرد: در واقع باید گفت که امروزه جلسات قرآنی در مساجد کمتر شده و امیدواریم که این جلسات روز به روز افزایش پیدا کند و شاهد برگزاری جلسات بیشتری در مساجد باشیم. در حقیقت افراد می‌توانند در کنار این جلسات مسابقاتی را هم برای جوانان و نوجوانان برگزار کنند که این کار به نوعی باعث ایجاد انگیزه در آن‌ها می‌شود و برای جذب بیشتر افراد کمک کننده است.

سیدی‌ابرده با اشاره به فعالیت‌هایی که در مسجد کرامت انجام می‌شد و حال و هوای آن روزها در این مسجد بیان کرد: در سن 12 سالگی که در مسجد کرامت حضور داشتم مقام معظم رهبری نیز با حضور خود در این مسجد جلساتی را برگزار می‌کردند و به نوعی این مسجد در آن زمان پایگاه قرآنی مشهد محسوب می‌شد.

وی اظهار کرد: البته در کنار این مسجد، مساجدی چون مسجد خیاط‌های مشهد در کوچه باغ عنبر مشهد، مسجد بناها در خیابان خسروی و مسجد چهارده معصوم در بلوار طبرسی از جمله مساجدی بودند که فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دادند.

حسین رضایی، پیشکسوت قرآنی در ادامه گفت:  حدود 60 سال است که با قرآن آشنا هستم و این آشنایی از طریق حضور در جلسات مختلف قرآنی، جلسات سخنرانی رهبر معظم انقلاب و همچنین جلسات معنوی بوده است.

وی بیان کرد: اینکه بگویم شخص خاصی مشوقم در این مسیر بوده است، اینگونه نبوده و در حقیقت مشوق خاصی نداشته‌ام و با توجه به اینکه در خانواده مذهبی بزرگ شده‌ام از همان سنین کودکی علاقه خاصی به این جلسات داشتم به این دلیل به صورت خودجوش در جلسات حضور پیدا کردم و به‌تدریج به قرآن علاقه‌مند شدم. استادم ابراهیم باغبان حقیقی با حضور در این جلسات متوجه استعدادم شد و من‌را به جلسات مختلف دیگر دعوت کرد و همین امر باعث شد که در مسیر اصلی قرار گرفته و تا امروز فعالیت‌ها ادامه پیدا کند.

این پیشکسوت قرآنی در خصوص تأثیر جلسات قرآنی در جهت انس با قرآن بیان کرد: در واقع به میزانی که این جلسات قرآنی در سطح شهر بیشتر باشد طبیعتاً مردم هم تمایل بیشتری برای انس با قرآن خواهند داشت و به همان میزان با کاهش تعداد جلسات مردم هم کمتر استقبال خواهند داشت و یا اینکه اصلاً حضوری در این جلسات نخواهند داشت.

انتهای پیام
captcha