بازداشت نماینده هندی به جرم توهین به ساحت پیامبر(ص)
کد خبر: 4080190
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

بازداشت نماینده هندی به جرم توهین به ساحت پیامبر(ص)

پلیس حیدرآباد هند راجا سینگ، نماینده پارلمان و عضو حزب حاکم این کشور را به جرم توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) بازداشت کرد.

 به گزارش ایکنا به نقل از دناایندیا، پلیس حیدرآباد از دستگیری راجا سینگ، نماینده پارلمان هند و عضو حزب بهاراتیا جاناتا، حزب حاکم بر هند، به جرم توهین به عقاید مذهبی خبر داد.

پیش‌تر  تعداد زیادی از مسلمانان هند با برگزاری تظاهراتی خواهان دستگیری وی شدند. سینگ به اظهار نظرهای تفرقه‌انگیز و نفرت‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی علیه مسلمانان مشهور است.

 اظهارت متعدد وی علیه مسلمانان همواره اعتراض گسترده را در پی داشته است. اظهارات وی به‌صورت عمده جامعه مسلمانان هند را هدف قرار داده است. در سال 2020، فیسبوک حضور سینگ در این شبکه و اینستاگرام را به دلیل ترویج نفرت تعلیق و با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: اظهارات و مطالب منتشر شده از سوی وی خشونت و نفرت را تبلیغ می‌کرده و از این‌ رو با خط مشی ما در تضاد است. با این حال وی در آن زمان ادعا کرد از سال 2019 دیگر در این شبکه‌ها حضور ندارد.   

در 20 اوت همان سال پلیس حیدرآباد سینگ را به دلیل تهدید منور فاروقی، کمدین مسلمان بازداشت کرد. در فوریه همان سال کمیسیون انتخابات اخطاریه‌ای خطاب به وی صادر کرد، چرا که گفته می‌شد او مردم ایالت اوتارپرادش را تهدید کرده است که در صورتی که به حزب بهاراتیا جاناتا رأی ندهند، خانه‌های آنها را با بولدوزر خراب خواهد کرد.

در ویدئویی که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته، راجا سینگ به جامعه مسلمانان به دلیل انفجار جمعیت حمله می‌کند. او همچنین مسلمانان را متهم می‌کند هرکس را که علیه مذهب آنها سخنی بگوید، به قتل خواهند رساند. وی سپس اظهارت ناپور شارما، سخنگوی معلق شده این حزب علیه پیامبر (ص) را تکرار کرد.

پس از انتشار این ویدئو مسلمانان حیدرآباد با برگزاری تظاهراتی خواهان دستگیری وی شدند.   

انتهای پیام
captcha