اجرای موفق سند قرآنی در ملایر همکاری جدی دستگاه‌ها را می‌طلبد
کد خبر: 4083567
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

اجرای موفق سند قرآنی در ملایر همکاری جدی دستگاه‌ها را می‌طلبد

امام‌جمعه ملایر بر همکاری نهادها و ادارات شهرستان ملایر در اجرای موفق سند قرآنی در این شهرستان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام‌جمعه ملایر، امروز، 15 شهریورماه در اولین جلسه شورای قرآن شهرستان ملایر که با حضور جمعی از مسئولان شورای قرآن استان همدان و ادارات و نهادهای مربوطه ملایر در دفتر امام‌جمعه این شهر تشکیل شد، با اشاره به اینکه راه‌حل مشکلات و رسیدن به سعادت توسل و تمسک به قرآن کریم است، ریشه مشکلات و آسیب‌ها در جامعه امروز را دوری از فرهنگ قرآن کریم برشمرد.

وی با اشاره به این فرموده رسول اکرم(ص) که «من دو چیز گرانبها یعنی قرآن و اهل بیتم را در میان شما به امانت می‌گذارم» افزود: وصل شدن به نور قرآن و معنویت و اهل بیت راه خوشبختی و سعادت ماست.

امام‌جمعه ملایر با اشاه به اینکه ائمه جمعه شهرستان در خطبه‌های نماز جمعه به مسئله گذر از آهنگ قرآن به فرهنگ قرآن و ترویج آن پرداخته و این مهم را در خطبه‌های نماز جمعه بازگو می‌کنند، گفت: در واقع همه مسئولان فرهنگی شهرستان باید تلاش کنند تا شهرستان را به نور قرآن آذین‌بندی کنیم.

وی راه رسیدن به بصیرت، معنویت، سعادت دنیوی و اخروی و دور ماندن از آسیب‌ها و فتنه‌های زمانه را در تمسک و بهره‌گیری از بحر ارزشمند قرآن دانست و گفت: نیاز است که دستگاه‌های زیربنایی مانند آموزش و پرورش به‌عنوان بستر از طریق آموزش، شهردای از طریق فضاسازی شهری در راستای بسترسازی مناسب برای ترویج فرهنگ قرآن تلاش بیشتری داشته باشند.

برقراری پیشنهاد کرد: شهرداری در بوستان‌ها و فضاهای تفریحی و شهری دیوارنویس‌هایی را مزین به آیات قرآن و معانی آن داشته باشد.

شورای قرآن شهرستان ملایر

امام‌جمعه ملایر با اشاره به سند قرآنی استان همدان به‌عنوان یک سند ارزشمند با برش شهرستانی و به‌عنوان یک پایلوت در کشور، اظهار کرد: خوشبختانه برنامه‌های این سند به‌خوبی در استان همدان پیش می‌رود و ما همه بر خود وظیفه بدانیم که طبق این سند پیش برویم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی شهرستان نیز باید با برش شهرستانی و دستگاهی طبق این سند پیش برود، گفت: با این برنامه به نتیجه برسیم. تبلیغات اسلامی ملایر اخیرا با اجرای برنامه‌های خوب و موفق در حوزه قرآن از جمله برگزاری مسابقات قرآنی قدم‌های مثبتی را در راستای ترویج فرهنگ قرآن برداشته است، این مسابقات از سطح شهرستانی فراتر رفته و شاهد حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشورها در این مسابقات بوده‌‌ایم.

برقراری همچنین برگزاری کرسی‌‎های تلاوت قرآن در مساجد همراه با تفسیر و تبیین آیات را از دیگر اقدامات خوب اداره تبلیغات اسلامی ملایر برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان ملایر از حیث وجود قاریان و حافظان قرآن با تراز بالا دارای ظرفیت‌های بزرگی است.

امام‌جمعه ملایر با اشاره به اینکه با وجود این ظرفیت‌ها باید طبق این سند قرآنی برنامه‌های قرآنی را بیشتر تقویت کرد، گفت: شهرستان ملایر مستعد برنامه‌های قرآن است و در این راستا می‌توان شاهد موفقیت‎‌های بیشتری بود.

وی همچنین با تأکید بر همکاری همه دستگاه‌‌های شهرستان در راستای اجرای سند قرآنی، بیان کرد: امیدواریم با اجرای بند بند این سند قرآنی بتوانیم شهرستان ملایر را بیش از پیش در حوزه قرآن موفق ببینیم.

معرفی نماینده ملایر در شورای قرآن همدان

یادآور می‌شود، در ادامه این مراسم طی حکمی از سوی شورای قرآن استان همدان ایرج یارمحمدی به‌عنوان نماینده شورای قرآنی شهرستان ملایر منصوب شد.

انتهای پیام
captcha