آغاز تدوین سند قرآنی 6 استان با الگوگیری از سند قرآنی همدان
کد خبر: 4083586
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

آغاز تدوین سند قرآنی 6 استان با الگوگیری از سند قرآنی همدان

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن همدان با بیان اینکه تدوین و اجرای سند قرآنی همدان یک سال و نیم طول کشید، گفت: این سند 58 صفحه‌‌ای در حوزه آموزش، تبلیغ و پژوهش یک سند راهبردی و الگو برای 31 استان کشور شده است و در حال حاضر در شش استان همزمان سندنویسی قرآن شروع شده است.

جواد سعیدی نماینده شورای قرآن همدانبه گزارش ایکنا از همدان، جواد سعیدی، قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدان، امروز، 15 شهریورماه در اولین جلسه شورای قرآن شهرستان ملایر که در دفتر امام‌جمعه این شهر تشکیل شد، گفت: طبق فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) سعادت دنیا و آخرت، راه درست، مرگ شهیدانه، هدایت در روز گمراهی و دوری از فتنه‌ها و شیاطین و... تنها در گرو تمسک جستن و پناه بردن به قرآن است.

وی با بیان اینکه قرآن یک بسته کامل و جامع برای هدایت است و هیچ چیزی کم ندارد، افزود: این باور را باید به خود بقبولانیم که اگر امروز این همه مشکلات داریم این است که از قرآن بهره نبرده‌ایم. اگر در جامعه اسلامی قرآن در حاشیه باشد آن جامعه به جهنم تبدیل می‌شود، اما اگر قرآن در بطن و اصل باشد آن جامعه به سعادت می‌رسد.

سعیدی در ادامه با اشاره به اجرای سند قرآنی استان همدان گفت: نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه همدان توجه ویژه‌ای نسبت قرآن و فعالیت‌های قرآنی دارد و همین نگاه در شهرستان‌ها حاکم است. در حال حاضر فضای خوبی در حوزه قرآنی استان همدان ایجاد شده است و سند تحول قرآنی یک اتفاق بزرگ و بی‌نظیر در حوزه قرآنی استان همدان است.

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن همدان با بیان اینکه تدوین و اجرای این سند حدود یک سال و نیم طول کشید، گفت: این سند 58 صفحه‌‌ای در حوزه آموزش، تبلیغ، پژوهش امروز یک سند راهبردی و الگو برای 31 استان کشور شده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم جلسات فرهنگ عمومی استان به‌صورت مستمر تشکیل می‌شود که در چهار جلسه به‌صورت مداوم جلسه قرآنی بود تا به تصویب رسید، گفت: این سند از سوی خود استانداری به همه دستگاه‌ها ابلاغ شد.

سعیدی بیان کرد: این سند با همه جزئیات به‌صورت کامل و جامع ارائه شده است؛ ملاک عمل برای سندنویسی طبق اعلامی که به استان‌ها شده این سند است، چراکه ملاک ما از تدوین این سند از همان ابتدا کشوری بود و این سند با شاکله قوی می‌تواند موفقیت‌های خوبی را در حوزه قرآن به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: ابلاغ صورت گرفته و ما به این بسنده نکردیم و با توجه به اینکه چشم‌انداز سند پنج ساله است، اما یک برش سالانه برای آن و برش دستگاهی هم ایجاد شد. استدعای ما این است که همه دستگاه‌ها دست به دست هم بدهند تا این سند پیش برود.

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن همدان گفت: اگر امروز هیئت‌های ما، ستاد غدیر و... را موفق می‌بینیم به خاطر این است که این مجموعه‌ها مردمی است و این اتفاق باید برای حوزه قرآن هم بیفتد و کار مردمی شود. به جرئت می‌توان گفت این سند یک سند جامع و کامل در کشور است و اهرم فشاری شد که در حال حاضر در شش استان همزمان سندنویسی قرآن شروع شود و استاندار و ائمه جمعه نیز این برنامه را پیگیری می‌کنند و مجموعه‌های مردمی هم ورود پیدا کردند.

سعیدی با بیان اینکه در این سند مساجد، حوزه‌های علمیه شهرداری، نیروهای مسلح و... دیده شده است، گفت: برنامه‌های خوبی در این سند دیده شده و برای شهرداری‌ها هم برنامه در نظر گرفته شده است تا المان‌ها، جملات تأثیرگذار، دیوارنویس‌ها را داشته باشند تا شهری اسلامی و قرآنی داشته باشیم.

وی افزود: برای دوری از فرهنگ غرب و سبک زندگی غربی امروز باید سبک زندگی قرآنی و اسلامی را در جامعه ترویج کرد و با اجرای سند جامع قرآنی می‌توان بسیاری از ظرفیت‌ها را احیا کرد.

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن همدان خطاب به مسئولان حوزه قرآنی و فرهنگی شهرستان بر مطالبه برش شهرستانی این سند تأکید کرد و گفت: امیدواریم در شهرستان ملایر نیز شاهد اجرای موفق این سند باشیم.

انتهای پیام
captcha