حمایت از قدس و مسجدالاقصی نماد وحدت مسلمانان است
کد خبر: 4091386
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
رئیس انجمن علمای مسلمان الجزایر:

حمایت از قدس و مسجدالاقصی نماد وحدت مسلمانان است

عبدالرزاق قسوم، رئیس انجمن علمای مسلمان الجزایر گفت: ما مسلمانان باید برای حمایت از قدس، مسجدالاقصی و مقاومت با یکدیگر وحدت داشته باشیم و این مسئله نماد وحدت و یکپارچگی امت اسلام است.

عبدالرزاق قسوم، رئیس انجمن علمای مسلمان الجزایر

به گزارش خبرنگار ایکنا، عبدالرزاق قسوم، رئیس انجمن علمای مسلمان الجزایر امروز، ۲۰ مهرماه طی سخنانی در سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران در تهران، ضمن بیان این مطلب گفت: وحدت اسلامی چندین بعد دارد و به معنای محبت بین همه مسلمانان زن و مرد است و اهمیت آن در تعالیم اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: احادیث و روایات زیادی بر لزوم وحدت تأکید دارد و وحدت اسلامی از ایمان و فرهنگ سرچشمه می‌گیرد و اگر توجه کافی و علم و فرهنگ در مسئله وحدت نباشد، اتحاد محقق نمی‌شود.

عبدالرزاق قسوم تصریح کرد: ما به عنوان علما مسئولیت داریم که برای تحقق وحدت گام برداریم و علما باید رابط بین ملت‌هایشان باشند تا از تفرقه و افکار بسته که باعث تفرقه می‌شود، بپرهیزند و به رسول الله و ارزش‌های اسلامی تمسک جویند.

رئیس انجمن علمای مسلمان الجزایر گفت: وحدت به معنای دوری از هر گونه کوته‌بینی و جهل است، همه علما، نخبگان و فرهیختگان باید برای تحقق وحدت تلاش کنند و بدانند اگر متحد نشویم تفرقه ایجاد می‌شود.

این عالم الجزائری تأکید کرد: ما مسلمانان باید برای حمایت از قدس، مسجدالاقصی و مقاومت با یکدیگر وحدت داشته باشیم و بدانیم این‌ها درد مشترک ماست و مسجدالاقصی قبله نخست مسلمانان بوده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha