اتحاد مسلمانان عامل حذف رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4091591
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد:

اتحاد مسلمانان عامل حذف رژیم صهیونیستی

ابوعلی شاهین در نشست عمومی سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حساس خواندن وضعیت کنون جهان اسلام و اذعان به وجود توطئه‌های خارجی علیه امت اسلامی، اتحاد مسلمانان را عامل حذف رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

اتحاد مسلمانان عامل حذف رژیم صهیونیستی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ابوعلی شاهین، نماینده جنبش جهاد اسلامی در این کنفرانس تصریح کرد: امروز امت اسلامی در مرحله بسیار حساسی قرار گرفته است، برخی از این بحران‌ها داخلی و برخی دیگر زاییده دست عوامل بیرونی است. متأسفانه با این هجمه‌ها علیه امت اسلامی، مسلمانان به اهداف عالیه خود نمی‌رسند.

وی افزود: یک مثلث پرچالش علیه امت اسلامی در حال فعالیت است که ضلع‌های آن غرب‌گرایی، تجزیه و ایجاد اختلاف و تفرقه است و این عوامل به وسیله رژیم صهیونیستی به وجود آمده است.

شاهین ادامه داد: با مودت، همبستگی و اخوت می‌توانیم به مقابله با این مثلث شوم بپردازیم و اساس اصلی اسلام یعنی وحدت امت را گسترش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه عادی‌سازی با اسرائیل در واقع یک نوع غرب‌گرایی و خیانت به امت اسلام است، گفت: ما مسلمانان باید با اتحاد خود غده سرطانی یعنی اسرائیل را از کره خاکی پاک کنیم.

شاهین با بیان اینکه اولویت امروز وحدت امت اسلامی باید بر پایه گفتمان، ایدئولوژی، احترام به مذاهب باشد، گفت: ما باید به هدف اصلی اتحاد اسلامی یعنی آزادی قدس شریف دست یابیم و این نهضت را تا زمان تحقق آن ادامه دهیم.

وی‌خاطر نشان کرد: فلسطین و قدس محور اصلی برای رویارویی با رژیم صهیونیستی است بنابراین باید مسلمانان وحدت داشته باشند تا بتوانند قبله اول مسلمین را آزاد کنند.

شاهین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین اقدام را در جهت تقویت جنبش‌های اسلامی و در راستای آزادی قدس شریف انجام داد.

اهمیت به دین و محبت به خدا و رسولش؛ وظیفه اصلی مسلمانان

آرتور روس سلیمانوف، رئیس دانشگاه اسلامی اداره مرکزی روسیه در نشست عمومی سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن ابلاغ سلام رییس اداره دینی مسلمانان روسیه به مسئولین جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: چیزی که قرآن به ما یاد می‌دهد، این است که به خاطر خدا برای یکدیگر، آرزوی سعادت، خیر، برکت و عافیت داشته باشیم؛ ما مذاهب مختلفی داریم اما راه همه ما یکی است؛ از آنجا که عقل، فهم و معرفت هرکدام از ما متفاوت است، ادراک ما از مسائل نیز متفاوت است و باید تلاش کنیم تا ادراک را بهم نزدیک کنیم.

اتحاد مسلمانان عامل حذف رژیم صهیونیستی

رییس دانشگاه اسلامی اداره مرکزی روسیه تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که غیر ما امت مسلمان، امت دعوه هم داریم، یعنی امتی که باید به آن‌ها نور دین و دعوت رسول خدا (ص) را برسانیم و به آن‌ها به چشم دشمن نگاه نکنیم که اگر آن‌ها را دشمن خود ندانیم و با آن‌ها بامحبت رفتار کنیم نه با نفرت و دشمنی، دانه‌های عشق الهی در دل‌های آن‌ها ثمر می‌دهد و در جهان ما صلح و همدلی ایجاد می‌شود.

تشکیل امت واحده با پیروی از آموزه‌های دین اسلام امکان‌پذیر است

شیخ شعیب بولی، رئیس شورای شیعیان اهل‌بیت (ع) در آفریقای جنوبی، نیز طی سخنانی در نشست عمومی سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه نباید از واقعیت‌های جامعه غافل شد، گفت: ما اکنون شاهد مشکلات بسیاری در جوامع اسلامی هستیم. خداوند متعال در سوره مبارکه انبیاء می‌فرماید: «ان هذه امتکم امة واحدة.»

وی افزود: حدود 2 میلیارد مسلمان در سراسر جهان وجود دارد اما آیا ما مسلمانان امت واحده هستیم؟ بیش از 50 کشور اسلامی در جهان وجود دارد اما برخی از آن‌ها در مقابل هم قرار دارند. در صورتی که این، خواسته ما مسلمانان نیست.

اتحاد مسلمانان عامل حذف رژیم صهیونیستی

شیخ بولی با اشاره به آیه دیگری در قرآن کریم درباره امت واحده، تأکید کرد: اگر ما مسلمانان متحد نباشیم هیچ‌گاه امت واحده نخواهیم شد.

رئیس شورای شیعیان آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد: برخی فراموش می‌کنند که اصول امت واحده چیست. امت یعنی ما مطابق اصول خداوند حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که از اتحاد و یکپارچگی سخن می‌گوییم به این معنا نیست که تفاوت‌های یکدیگر را انکار کنیم زیرا تفاوت‌ها امری ذاتی است. در قرآن کریم تأکید شده است که نباید درگیر منازعه شویم لذا نباید اجازه دهیم دشمنان ما را متفرق کنند.

شیخ بولی تأکید کرد: ما به عنوان رهبران مسلمان باید به جوانان جامعه آموزش دهیم که در مسیر راستی و حقیقت حرکت کنند که خداوند و پیامبر (ص) به روشنی برای ما تبیین کرده‌اند.

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha