از امضای سند اتحاد ملی در الجزائر تا شهادت 3 جوان اردوگاه جنین
کد خبر: 4091744
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
آخرین‌ تحولات فلسطین؛

از امضای سند اتحاد ملی در الجزائر تا شهادت 3 جوان اردوگاه جنین

گروه‌های فلسطین شامگاه پنجشنبه از امضای سند اتحاد ملی در الجزائر خبر دادند، در همین حال در یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین چند فلسطینی شهید یا زخمی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، یورش نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در صبح امروز به شهر جنین و درگیری شدید با نیروهای مقاومت به شهادت یک شهروند فلسطینی و زخمی شدن چند نفر دیگر منجر شد.

به گفته منابع محلی، متین ضبایا یکی از جوانان فلسطینی است که به ضرب گلوله ارتش صهیونیستی در حین یورش صبح امروز به اردوگاه به شهادت رسید و شش نفر دیگر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است.

فلسطین از امضای سند اتحاد ملی در الجزائر تا شهادت 2 جوان اردوگاه جنین/آماده

عبدالله ابوتین یک پزشک فلسطینی هم به ضرب گلوله تک تیراندازان ارتش صهیونیست در حین این درگیری‌ها که در نزدیکی بیمارستان خلیل سلمان جنین رخ داده بود، به شهادت رسید. این پزشک به دلیل مخالفت نظامیان صهیونیست با رسیدن نیروهای هلال احمر در حال مداوای میدانی زخمی‌ها بوده است.

فلسطین از امضای سند اتحاد ملی در الجزائر تا شهادت 2 جوان اردوگاه جنین/آماده

اما نیروهای مقاومت هم در پاسخ به این جنایت رژیم صهیونیستی خودروهای زرهی نظامیان صهیونیست را در داخل اردوگاه هدف رگبار یا پرتاب نارنجک قرار دادند که در نتیجه آن یک خودروی زرهی آنها از کار افتاد.

فلسطین از امضای سند اتحاد ملی در الجزائر تا شهادت 2 جوان اردوگاه جنین/آماده

طارق عز الدین، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در واکنش به جرایم امروز اسرائیل در جنین تاکید کرد: خون شهدای جنین هرگز هدر نخواهد رفت و انقلابی را در همه اراضی اشغالی رقم خواهد زد.

وی ضمن ابراز تعجب از سکوت دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان در قبال این جنایات گفت: اگر هماهنگی امنیتی با اسرائیل نبود، این رژیم اشغالگر نمی‌توانست تا عمق اردوگاه‌ها در مرکز شهرهای کرانه باختری هجوم آورد.

عز الدین افزود: دشمن در مرحله انتخابات قرار دارد و خون فلسطینی‌ها همواره بهای این انتخابات است؛ اما ما اطمینان می‌دهیم که ملت ما به جهاد و مقاومت ادامه می‌دهند.

در همین حال منابع  فلسطینی اعلام کردند که محمد ماهر السعید غوادره، جوان 17 ساله فلسطینی اهل اردوگاه جنین هم که در حین بازداشت توسط نظامیان صهیونیست دچار سوختگی شدید شده بود در بیمارستان به شهادت رسید.

فلسطین از امضای سند اتحاد ملی در الجزائر تا شهادت 2 جوان اردوگاه جنین/آماده

این جوان فلسطین چهارم سپتامبر گذشته به همراه پسر عمویش از سوی نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

شهید غوادره  در بیمارستان تل هاشومر رژیم صهیونیستی بر اثر سوختگی شدید و عمیق 90 درصدی بدنش تحت عمل جراحی قرار گرفت که طی آن دست چپش قطع شد.

18 زخمی در حمله صهیونیست‌ها به شیخ جراح قدس

هلال احمر فلسطین در شهر قدس هم شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که دستکم 18 شهروند اهل محله الشیخ جراح قدس در درگیری با شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست مجروح و چهار نفر آنها به بیمارستان منتقل شد.

فلسطین از امضای سند اتحاد ملی در الجزائر تا شهادت 2 جوان اردوگاه جنین/آماده

شب گذشته چند دسته بزرگ از شهرک‌نشینان با پشتیبانی نظامیان صهیونیست به محله شیخ جراح هجوم آورده و شروع به پرتاب سنگ به سمت خانه‌ها و شکستن شیشه‌های خودروها کردند.

اهالی شیخ جراح بارها مورد حمله صهیونیست‌هایی قرار گرفته‌اند که می‌خواهند آنها را به زور از این محله بیرون کرده و خانه‌هایشان را تصاحب کنند.

تشکیلات خودگردان اسیر صهیونیست‌هاست

جمیل علیان، یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی در فلسطین هم در بیانیه‌ای تاکید کرد تشکیلات خودگردان با وجود تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری همچنان می‌خواهد اسیر صهیونیست‌ها باقی بماند.

فلسطین از امضای سند اتحاد ملی در الجزائر تا شهادت 2 جوان اردوگاه جنین/آماده

او افزود: تشکیلات خوگردان از همه تحولات رخ داده در کرانه باختری، منطقه و جهان غافل است و از 15 سال پیش در همه گفت‌وگوهای خود با اسرائیل بر توافقنامه‌های به امضا رسیده با این رژیم معترف است که این به معنای امتیازدهی از حقوق ملت فلسطین است.

علیان گفت: شاید یکی از اولین بدیهیات سیاست، لزوم بهره‌مندی تشکیلات خودگردان از کارت‌های قدرتی باشد که مقاومت به دست آورده است، چه در کرانه باختری و چه در غزه، اما واضح است که این تغییرات را تهدیدی وجودی برای خود می‌داند.

امضای سند اتحاد ملی فلسطین در الجزائر

گروه‌های فلسطینی هم پس از نشست دو روزه خود در الجزائر به توافقی برای آشتی ملی دست یافتند که بر مبنای آن یک نظام سیاسی جدید در فلسطین از طریق برگزاری انتخابات سراسری شورای ملی و شورای قانونگذاری و ریاست تشکیلات خودگردان ظرف یک سال تشکیل می‌شود.

مصطفی البرغوثی، دبیر کل طرح ملی فلسطین هم تاکید کرد که این توافق با توافق‌های پیشین متفاوت است و از مهم‌ترین بندهای آن تلاش برای پایان دادن به اختلاف، تحقق آشتی ملی و برگزاری انتخابات شورای ملی جدید در داخل و خارج فلسطین طی یک سال پس از زمان امضای توافق و برگزاری انتخابات ریاستی و قانونگذاری ظرف یک سال آینده است.

در اعلامیه الجزائر بر اهمیت وحدت ملی به عنوان اساس مقاومت برابر اشغالگری و به منظور تحقق اهداف مشروع ملت فلسطین و تکیه بر زبان گفت‌وگو و رایزنی برای حل اختلافات داخلی فلسطین تاکید شده است.

انتهای پیام
captcha