از بیانیه مهم مقاومت تا تظاهرات ضدصهیونیستی نمازگزاران فلسطینی
کد خبر: 4091815
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
تازه‌ترین تحولات فلسطین؛

از بیانیه مهم مقاومت تا تظاهرات ضدصهیونیستی نمازگزاران فلسطینی

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای مهم در واکنش به تداوم جرایم رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس و مسجد الاقصی تاکید کرد که عواقب شومی در انتظار دشمن است. در عین حال تظاهرات‌های گسترده ضد صهیونیستی نمازگزاران در غزه و کرانه باختری برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، تجاوز نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی در آستانه انتخابات رژیم صهیونیستی شدت گرفته است. در همین حال گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی درباره عواقب شوم آن هشدار دادند.

تظاهرات ضد صهیونیستی در غزه

هزاران نفر از مردم غزه امروز به دعوت جنبش جهاد اسلامی در شهرک بیت لاهیا در استان شمالی نوار غزه پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از انتفاضه هموطنان خود در قدس و کرانه باختری تظاهرات کردند.

اعضای دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی و رهبران آن در نوار غزه و نمایندگانی از گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین در این راهپیمایی حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی در حالی که تصاویری از شهدا و پرچم فلسطین را در دست داشتند، در حمایت از قدس و مسجد الاقصی شعار و تکبیر سر دادند.

مقاومت کرانه باختری متوقف نمی‌شود

خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی طی نطقی در این راهپیمایی تاکید کرد: جنبش جهاد اسلامی به عملیات‌های مقاومتی و جهادی خود در کرانه باختری ادامه خواهد داد و از خط مشی مقاومت به عنوان تنها راه دفاع از سرزمین و مقدسات صرف نظر نمی‌کند.

وی تاکید کرد: موشک اندازها در غزه و تفنگ‌های نیروهای مقاومت در کرانه باختری از نقش خود در دفاع از مقدسات دست برنمی‌دارند.

زخمی شدن ده‌ها نفر در کرانه باختری

ده‌ها نفر از مردم در شهرک‌های مختلف کرانه باختری نیز امروز در اعتراض به شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی پس از اقامه نماز جمعه تظاهرات کردند که با حمله نظامیان صهیونیست مواجه شدند.

در تظاهرات‌های بیت دجن، بیتا و حواره نابلس دستکم 55 نفر بر اثر حملات نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

بیانیه مهم مقاومت؛ هتک حرمت مسجد الاقصی با عواقب شومی برای اسرائیل همراه است/اماده

اقامه نماز جمعه 40 هزار نفر در مسجد الاقصی

در همین حال 40 هزار نفر امروز در مسجد الاقصی در میان محدودیت‌های شدید امنیتی رژیم اشغالگر نماز جمعه را اقامه کردند.

بیانیه مهم مقاومت؛ هتک حرمت مسجد الاقصی با عواقب شومی برای اسرائیل همراه است/اماده

هزاران نمازگزار نماز صبح امروز را هم در مسجد الاقصی اقامه کردند، با وجود اینکه از سحرگاه امروز نظامیان صهیونیست قدس را به پادگان نظامی تبدیل کرده و در همه خیابان‌ها و اطراف مسجد الاقصی مستقر بودند.

محکومیت ترور پزشک فلسطینی 

محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان هم شهادت عبدالله ابوالتین پزشک فلسطینی را که در حین مداوای مجروحین درگیری امروز نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در اردوگاه جنین به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید تسلیت گفت. عبدالله 43 ساله تنها فرزند خانواده و خود پدر سه فرزند بود.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اقدام اسرائیل در هدف گرفتن کادر پزشکی و درمان اتفاقی خطرناک است و مداخله فوری نهادهای حقوقی بین المللی را می‌طلبد.

اشتیه ضمن درخواست از نهادهای حقوقی برای محکوم کردن ترور ابوالتین گفت: جامعه بین‌المللی دست از معیارهای دوگانه خود بردارد و افسار رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایات علیه فرزندان ملت فلسطین را که در آستانه انتخابات این رژیم بیشتر شده است، بکشد.

وی همچنین گفت: اسرائیل از آغاز سال جاری میلادی بیش از 170 فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از پنج هزار و 200 فلسطینی را بازداشت کرده و ارتش آن به هزاران خانه یورش برده و کودکان را به وحشت انداخته است.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین هم عصر امروز با برگزاری یک نشست خبری و صدور بیانیه‌ای به رژیم صهیونیستی هشدار دادند که تعرض به مسجد الاقصی و افزایش جرایم دشمن در حق مردم قدس و هتک حرمت مقدسات مسلمانان با آداب تلمودی و به بهانه‌های واهی برای رژیم اشغالگر عواقب شومی خواهد داشت.

بیانیه مهم مقاومت؛ هتک حرمت مسجد الاقصی با عواقب شومی برای اسرائیل همراه است/اماده

این نهاد تاکید کرد: تجاوزات اسرائیل نشانه‌ای از نابودی و شکست قریب الوقوع آن است و همچنین نشانه‌ای از خشم فراگیر ملت فلسطین است که همه کسانی را که به خود جرات گستاخی علیه قدس و مسجد الاقصی را می‌دهد، به آتش خواهد کشید.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت تاکید کردند: مقاومت فلسطین دژ محکم و پشتیبان قوی و موثر و شمشیری در دفاع از قدس و مسجد الاقصی و مقدسات باقی خواهد ماند.

بیانیه مهم مقاومت؛ هتک حرمت مسجد الاقصی با عواقب شومی برای اسرائیل همراه است/اماده

اتاق مشترک از مردم قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 48 خواست با شدت بخشیدن به خشم خود به جنایات دیوانه‌وار رژیم صهیونیستی علیه مقدسات پاسخ دهند.

این نهاد تاکید کرد: امروز همه فرزندان ملت ما برای دفاع از مقدسات لباس رزم بر تن دارند و به رژیم اشغالگر درس سختی خواهند داد و آماده انتقام گیری هستند. ما برای دفاع از قدس و فلسطین یک ارتش هستیم و قطب نمای ما مشخص است، دست ما روی ماشه است و وعده می‌دهیم روز حماسه‌ساز و افتخار آفرین برای ملت اسلامی نزدیک است.

انتهای پیام
captcha