تکفیر مشکل بزرگ جهان اسلام است
کد خبر: 4091402
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
وزیر امور مذهبی پاکستان:

تکفیر مشکل بزرگ جهان اسلام است

وزیر امور مذهبی پاکستان با اشاره به خطر تکفیر در امت اسلامی تصریح کرد: تکفیر یک مشکل بزرگ در جهان اسلام بوده و فتواهای تکفیری برای مسلمانان مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مجمع تقریب مذاهب، مفتی عبدالشکور سردارخان، وزیر امور مذهبی و هماهنگی بین مذاهب پاکستان، صبح امروز چهارشنبه، 20 مهرماه در مراسم افتتاحیه سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، با تأکید بر لزوم بر طرف کردن اختلافات و درگیری‌ها، به مشترکات مسلمانان یعنی خدای واحد، کتاب واحد، قبله واحد، نماز و حج و شعائر دینی مشترک اشاره کرد و گفت: همه اینها بر لزوم وحدت میان مسلمانان دلالت دارد.

وی ادامه داد: مسیحیان و یهودیان با وجود اینکه پیروان ادیان توحیدی بودند اما از تعلیمات پیامبرشان دور شده و فرقه فرقه شدند. لذا باید نظرات خود را با دین اسلام تطابق دهیم و بر این اساس پیش رویم.

وزیر امور مذهبی پاکستان، با اشاره به وجود مشکلات بسیار در جهان اسلام گفت: در جهان اسلام شاهد مشکلاتی هستیم که همه آنها نتیجه اختلاف است. در صورتی که خداوند متعال در قرآن کریم به اعتصام به حبل الله دستور داده، لذا باید بر این اساس اتحادمان را پایدار کنیم و اگر از وحدت دوری جوییم، متفرق می‌شویم.

وی ادامه داد: اختلافاتی که ما در میان امت اسلامی شاهد هستیم نتیجه دوری از دین و قرآن است، اما اگر به دین متصل باشیم مانعی برای دوری ما از اتحاد و انسجام وجود نخواهد داشت.

این شخصیت برجسته پاکستانی با بیان اینکه اصحاب پیامبر(ص) نیز با وجود اختلافات، برای یکدیگر احترام قائل بودند، اظهار کرد: این اختلافات هیچگاه مانع اتحاد اصحاب پیامبر(ص) نشد.

وزیر امور مذهبی پاکستان با اشاره به حضور اهل سنت و تشیع در این کشور خاطرنشان کرد: در پاکستان اهل سنت و تشیع در کنار هم زندگی می‌کنند اما اگر درگیری و نزاعی به وجود آید نه فقط برای پاکستان بلکه برای جهان اسلام مشکلاتی را در پی خواهد داشت و تفرقه به ضرر کل امت اسلامی خواهد بود.

مفتی عبدالشکور سردارخان با اشاره به اینکه بر اساس گفته علمای مسلمان، فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است، تأکید کرد: پاکستان از همان ابتدا از فلسطین حمایت کرده است.

وی افزود: مسئله کشمیر نیز برای پاکستان دارای اهمیت است زیرا مسلمانان کشمیر سال‌هاست در حکومت نظامی به سر می‌برند و به آنها ظلم شده است.

وزیر امور مذهبی پاکستان در ادامه با اشاره به خطر تکفیر در امت اسلامی افزود: تکفیر یک مشکل بزرگ در جهان اسلام بوده و فتواهای تکفیری برای مسلمانان مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید مسلمانان علیه صهیونیسم متحد باشند اظهار کرد: قبله اول مسلمانان ندا می‌دهد که مسلمانان به یاری آن بشتابند. لذا باید در مقابل صهیونیسم متحد بوده و همچنین توطئه‌های عناصر تکفیری را خنثی کنیم.

انتهای پیام
captcha