میزبانی دانشگاه امام علی(ع)؛ از مسابقات قرآن دانشگاه‌های آجا
کد خبر: 4108677
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

میزبانی دانشگاه امام علی(ع)؛ از مسابقات قرآن دانشگاه‌های آجا

مرحله نهایی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های ارتش، دوم دی‌ماه به میزبانی دانشگاه‌ امام علی(ع) برگزار می‌شود.

مرحله نهایی مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های آجابه گزارش ایکنا، مرحله نهایی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران جمعه، دوم دی‌ماه به میزبانی دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود.

این دوره با حضور منتخبان و نخبگان قرآنی دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)، دانشگاه شهید ستاری نیروی هوایی، دانشگاه امام خمینی(ره) نیروی دریایی نوشهر و منتخبان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی برپا می‌شود.

این دوره در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و حفظ کل قرآن، اذان و مفاهیم جزء 25 قرآن تفسیر آیت‌الله مکارم شیرازی به صورت حضوری در دو بخش شفاهی و کتبی باهم به رقابت می‌پردازند.

بنابر گفته سرگرد مصطفی تاج، مدیر قرآن ارتش «این دوره از مسابقات در بخش قرائت تحقیق به صورت تقلیدی از فایل‌هایی که از سه قاری شهیر استادان عبدالباسط، محمدصدیق منشاوی و مصطفی اسماعیل در اختیار قاریان قرار گرفته شده است، برگزار می‌شود. این طرح به منظور تربیت و پرورش قاریان مجلسی و تقلیدی انجام می‌شود».

یادآور می‌شود، در این دوره از مسابقات قریب به 85 دانشجو از منتخبان قرآنی دانشگاه‌های ارتش با قضاوت دو تیم داوری با هم به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha