افزایش استفاده از اسلام‌هراسی برای مقاصد سیاسی در آمریکا
کد خبر: 4168301
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
استاد آمریکایی مطرح کرد

افزایش استفاده از اسلام‌هراسی برای مقاصد سیاسی در آمریکا

یک استاد علوم اجتماعی از آمریکا اظهار کرد: سیاستمداران این کشور از اسلام‌هراسی برای پیش‌برد اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند.

اعتراض مسلمانان به افزایش اسلام هراسی

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی،‌ لوییس کینکار،‌ استاد علوم اجتماعی در دانشگاه مارکت در میلواکی، در مصاحبه‌ای با اشاره به آثار حملات 11 سپتامبر در افزایش اسلام‌هراسی، تأکید کرد که این موضوع توسط جریان‌های سیاسی آمریکا مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی تأکید کرد که از کلیشه‌‎هایی مانند «خشن، تروریست، ضد زن» برای حمله به مسلمانان استفاده می‌شود اما استفاده از این عبارت‌ها برای مقاصد سیاسی در دوران جنگ یا انتخابات افزایش می‌یابد.

وی افزود: مطالعات نشان می‌دهد که اسلام‌هراسی در زمان انتخابات هم تشدید می‌شود و بر همین اساس من انتظار دارم که در اواخر سال جاری هم شاهد کارزاری علیه مسلمانان باشیم.

گفتنی است، دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهور سابق ایالات متحده امریکا، نیز در کارزارهای انتخاباتی خود از افزایش محدودیت‌ها برای ورود افراد به کشور خبر داده و با اینکه به طور مستقیم نامی از مسلمانان نبرده اما مخاطبین می‌دانند که منظور وی چه گروهی هستند همچنان که وی در دوران تصدی کاخ سفید ورود اتباع چند کشور مسلمان را به خاک امریکا ممنوع کرد. 

کینکار همچنین اظهار کرد که اسلام‌هراسی بلافاصله بعد از 11 سپتامبر به وجود نیامد بلکه از قبل نیز وجود داشت. وی گفت: قبل از 11 سپتامبر هم اسلام‌هراسی در آمریکا شدت داشت و گواه این امر،‌ واکنش سریعی بود که بعد از حملات نسبت به تمام کسانی که مسلمان شناخته می‌شدند نشان داده می‌شد.

وی افزود: این واکنش بر اساس این تفکر به وجود آمده بود که همه اعضای یک گروه یکسان هستند در حالی که چنین تفکری هرگز در مورد سفیدپوستان یا مسیحی‌ها اعمال نمی‌شد.

وی با اشاره به سختی‌هایی که جامعه مسلمان آمریکا بعد از حملات با آن روبرو بودند،‌ افزود: مسلمانان بعد از این حملات در ابتدا مخفی شدند به این معنا که زندگی خود را در خفا و سکوت ادامه می‌دادند. سپس، سازمان‌هایی را ایجاد کردند تا از حقوق خود دفاع و حمایت سایر گروه‌های جامعه را کسب کردند.

وی افزود که طی کردن این مسیر بیش از دو دهه به طول انجامید اما با همه کارهایی که انجام شده و با گذشت 22 سال از آن حملات،‌ اسلام‌هراسی همچنان در ایالات متحده وجود دارد.

انتهای پیام
captcha