تأثیر مسابقات قرآن بر بالا رفتن سطح فنی متسابقان/ مهارت فعالان قرآنی اهل سنت ارتقاء یافته است
کد خبر: 3795209
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
حافظ قرآن اهل سنت بیان کرد:

تأثیر مسابقات قرآن بر بالا رفتن سطح فنی متسابقان/ مهارت فعالان قرآنی اهل سنت ارتقاء یافته است

گروه مسابقات ــ یکی از حافظان کل قرآن کریم حاضر در ششمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت با اشاره تأثیرات حضور در مسابقات بر ارتقاء سطح فنی متسابقان، گفت: سطح فنی قاریان و حافظان قرآن کریم اهل سنت طی سال‌های اخیر ارتقاء یافته است.

تأثیر مسابقات قرآن بر بالا رفتن سطح فنی متسابقان / تأکید بر ارتقاء سطح فنی فعالان قرآنی اهل سنت

معین‌الدین فرقانی، شرکت‌کننده رشته قرائت ترتیل و یکی از برگزیدگان رشته حفظ کل قرآن کریم مسابقات طلاب و روحانیون اهل تسنن، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری ششمین دوره این مسابقات در استان گلستان، گفت: این دوره از مسابقات از سطح کیفی مطلوبی برخوردار است و در شرایط خوبی در حال برگزاری است.
وی به تغییرات صورت گرفته در این دوره از مسابقات نسبت به ادوار گذشته اشاره کرد و افزود: در عین تغییراتی که صورت گرفته، اما شاهد برگزاری منظم مسابقات هستیم. امیدوارم سال به سال بر کیفیت مسابقات افزوده شود و قاریان و حافظان حاضر در مسابقات از این نظم و انضباط استفاده لازم را ببرند.
فرقانی در ادامه در مورد حمایت از فعالیت‌های قرآنی اهل تسنن در سطح کشور بیان کرد: خوشبختانه توجه به فعالیت‌های قرآنی در سطح فعالان شیعه و اهل تسنن در سطح بالایی است، درخشش قاریان و حافظان در مسابقات قرآن کشوری که هر ساله به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری می‌شود، نشان‌دهنده این توجه است.
این حافظ کل قرآن کریم بر افزایش چشمگیر قاریان و حافظان قرآن اهل سنت در مسابقات سراسری قرآن تأکید و تصریح کرد: در مسابقاتی که ویژه اهل سنت برگزار می‌شود نیز شاهد حضور چشمگیر شرکت‌کنندگان هستیم و استقبال از این مسابقات افزایش یافته است.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تأثیر حضور در مسابقات بر بالا رفتن سطح فنی قاریان و حافظان نیز گفت: قطعاً حضور قاریان و حافظان در مسابقات و شنیدن نکات فنی از اساتید داوری و نیز مقایسه با رقبا باعث بالا رفتن سطح فنی متسابقان خواهد شد.
فرقانی حضور یافتن در آزمون مفاهیم عمومی قرآن کریم به عنوان پیش‌نیاز حضور در ششمین دوره مسابقات قرآن طلاب و روحانیون اهل سنت را یکی دیگر از ویژگی‌های این مسابقات بیان کرد و افزود: همین موضوع باعث شده تا شرکت‌کنندگان در مسابقات بیش از گذشته به دنبال مفاهیم قرآن کریم و فهم آن باشند و این از تأثیرات مسابقات است.
این حافظ کل قرآن کریم با تأکید بر اینکه قرآن کتابی است که انسان را به سمت نور هدایت می‌کند، بیان کرد: در فضای جامعه با وجود مسابقات که با حضور حافظان، قاریان و مرتلین همراه است، باعث می‌شود تا جوانان و نوجوان بیشتر از گذشته با قرآن کریم انس بگیرند و در کنار زیباخوانی قرآن از مفاهیم آن نیز استفاده ببرند.

انتهای پیام

captcha