تفاوت‌های ششمین مسابقات قرآن طلاب و روحانیون اهل سنت
کد خبر: 3795422
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
علی‌اکبر حنیفی بیان کرد:

تفاوت‌های ششمین مسابقات قرآن طلاب و روحانیون اهل سنت

گروه مسابقات ــ داور ششمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت با اشاره به اینکه برگزاری رقابت بین برگزیدگان مسابقات طلاب اهل سنت با طلاب شیعه اقدام ارزشمندی است، به بیان برخی نکات برجسته این دوره از مسابقات پرداخت.

نکات برجسته مسابقات قرآن طلاب و روحانیون اهل سنت

علی‌اکبر حنیفی، داور ششمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، به بیان برخی مصادیق وحدت در جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قرآن فریاد وحدت را حتی با کفار و مشرکان سر داده است، تحقق بخشیدن این وحدت در میان مسلمین امری بسیار توصیه‌شده است. پیامبر(ص) بارها تلاش کردند تا با کفار و مشرکان وحدت ایجاد کنند. زمانی که وحدت در جامعه وجود داشته باشد، برای آن جامعه امنیت به ارمغان خواهد آمد.
وی با تأکید بر اینکه تمام مسلمین به تبعیت از قرآن باید درباره وحدت اقدام کنند، افزود: خوشبختانه جمهوری اسلامی در این راه گام عملی برداشته و نه تنها از طریق این مسابقات، بلکه از طرق مختلف اقدامات وحدت‌آفرین انجام داده است.
حنیفی با اشاره به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» بیان کرد: بنا به قرآن حتی اگر اختلاف هم داشته باشید، دچار تفرقه نشوید؛ چراکه تفرقه امنیت جامعه را از بین می‌برد و همه از آن آسیب خواهند دید. لذا قرآن همه را به وحدت دعوت می‌کند. خوشبختانه این کار در سایه مقام معظم رهبری در جمهوری اسلامی ایران به بهترین شکل ممکن انجام شده است و معظم‌له پرچمدار وحدت در جامعه هستند.
این داور مسابقات قرآن طلاب و روحانیون اهل سنت تصریح کرد: اگر وحدتی در جامعه دیده می‌شود به خاطر دستور قرآن است. این یک احساس و یا یک سیاست و تاکتیک نیست که موقتی باشد و ما آن را در برهه‌ای از زمان در پیش گرفته باشیم، بلکه این دستور صریح قرآن است و اگر وحدتی به چشم می‌خورد، برای اجرای دستور الهی است.
وی یکی از بهترین موضوعاتی را که می‌تواند در جامعه وحدت آفرین باشد قرآن دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران به این مسئله اهتمام کرده و ششمین دوره مسابقات قرآن ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت را تدارک دیده است. برادران اهل سنت نیز به دستور قرآن گردن نهاده و این وحدت را شکل داده‌اند. اگر کسی از قرآن و دستورات آن درس نگیرد مورد رحمت قرار نمی‌گیرد.
حنیفی بیان کرد: با توجه به اینکه در مسابقات قرآن هدف، خود قرآن و ارتقاء مسائل قرآنی است، مودت و همدلی در بالاترین سطح مشاهده می‌شود. مسابقات قرآن طلاب و روحانیون اهل سنت در سال‌های ابتدایی با حضور چشمگیری همراه نبود، اما به مرور این استقبال بیشتر شد تا اینکه در دوره ششم به اوج خود رسید.
این پیشکسوت قرآنی تأکید کرد: کیفیت این مسابقات هر سال در حال بهتر شدن است و از افرادی که آن را تدارک دیده‌اند تا در بالاترین سطح ممکن برگزار شود قدردانی می‌کنیم.
وی رقابت برگزیدگان این مسابقات با طلاب و روحانیون اهل تشیع را اقدامی بسیار ارزشمند بیان کرد و گفت: برگزاری چنین رقابتی می‌تواند ارتقا و انتقال تجربیات دو طرف را به دنبال داشته باشد.
حنیفی در ادامه این گفت‌وگو به ارتقای کمی و کیفی مسابقات قرآن طلاب و روحانیون اهل سنت اشاره کرد و گفت: این مسابقات از نظر نوآوری و تنوع رشته‌ها دچار تغییراتی شده است که در نوع خود کم‌نظیر است. شادابی و حضور گسترده افراد در سالن مسابقات نیز از نکات دیگر این مسابقات است که در رقابت‌های دیگر کمتر به چشم می‌خورد.

انتهای پیام 

captcha