اشتغال و مهارت‌آموزی از مهم‌ترین دغدغه‌های صداوسیمای استان بوشهر است
کد خبر: 3984900
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر:

اشتغال و مهارت‌آموزی از مهم‌ترین دغدغه‌های صداوسیمای استان بوشهر است

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر با اشاره به اهمیت اشتغال و مهارت‌آموزی در نگاه صداوسیما بوشهر، گفت: از مهم‌ترین دغدغه‌های صداوسیما استان، توجه به اشتغال و مهارت‌آموزی است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، سید حسین ناظر، مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر  امروز،27 تیرماه در نشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر، گفت: مهارت‌آموزی زمینه‌ساز توسعه در هر جامعه‌ای است.

وی گفت: در شرایط فعلی و با توجه به نرخ پایین اشتغال در استان بوشهر، آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال، کاهش آمار بیکاری، کسب درآمد و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان است.

ناظر با اشاره به اهمیت بزرگداشت هفته ملی مهارت، افزود: توجه به اشتغال و مهارت‌آموزی از مهم‌ترین دغدغه‌های استان بوشهر و از اولویت‌های رسانه استانی است.

وی افزود: صداوسیمای مرکز بوشهر با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، در قالب ویژه‌برنامه‌های مختلف، به دنبال ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در استان و توانمندسازی علاقه‌مندان به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است.

ناظر اشتغال و مهارت‌آموزی را از مهم‌ترین دغدغه‌های استان دانست و با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی اظهار کرد: صداوسیمای استان بوشهر برای ترویج فرهنگ کار و مهارت‌آموزی و پوشش فعالیت‌ها و دستاوردهای فنی و حرفه‌ای همه تلاش خود را به کار خواهد برد و این مهم خود از سرفصل‌های کاری اصلی صداوسیما است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر با اشاره به آمادگی رسانه استانی برای مشارکت هرچه بیشتر با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تأکید کرد: صداوسیمای مرکز استان همواره تعامل و ارتباط خوبی با فنی و حرفه‌ای داشته و از گسترش این تعاملات نیز استقبال می‌کند.

ناظر اظهار کرد: یکی از گونه‌های متنوع در تولید برنامه‌های تلویزیونی معرفی کارآفرینان برتر مهارت آموخته است که از مقبولیت و محبوبیت بالایی در میان افراد جامعه برخوردار است که می‌تواند نقش مهم و مؤثری را در ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و ایجاد گفتمان مهارت در بین افراد جامعه ایفا کرده و به مهارت به‌عنوان یک فرهنگ غنی عمق ببخشد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر تولید برنامه‌های تلویزیونی متناسب با استعدادها، توانمندی‌ها و جنبه‌های بوم شناختی استان را از جمله اولویت‌های کاری این مرکز ذکر کرد و گفت: با توجه به جمعیت بالای جوان استان و ظرفیت بالقوه استان در زمینه‌های مختلف مهارتی این برنامه می‌تواند علاوه بر شناخت استعدادها و توانمندی‌های استان، زمینه شکوفایی استعدادها و معرفی نخبگان مهارتی استان به کشور را ایجاد و گامی بلند را در راستای توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی را بردارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha