به گزارش ایکنا از بوشهر، آیین تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر با حضور علی موحدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، جمعی از فرهنگیان و دانشآموزان استان بوشهر امروز 22 آذرماه برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اهمیت فعالیتهای پژوهشی گفت: پژوهش شریان حیاتی و پویایی تعلیم و تربیت است. براین اساس نهادینه کردن این اصل در مدرسه برای گرایش دانشآموزان به سمت فعالیتهای پژوهشی و ارائه آموزشهای پژوهش محور باید تقویت شود.
موحدی تأثیر پژوهش بر پیشرفت جامعه را شگرف برشمرد و افزود: جایگاه پژوهش در پیشرفت جامعه به اندازهای اهمیت دارد که باید در دستور کار معلمان، مدیران مدرسه و مسئولان آموزش و پرورش با هدف گسترش و تقویت فرهنگ پژوهشمحوری در میان آیندهسازان ایران بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: برنامههای پژوهشی باید در سن پایین جامعه مورد توجه باشد تا کودکان و نوجوانان با چگونه فکر کردن و یافتن راه حل برای پاسخ به مسئله آشنایی پیدا کنند و همچنین پژوهشمحوری در مدرسه موجب میشود تا دانشآموزان مهارتهای تفکر همچون واکاوی تبیین مسائل و آزمون فرضیهها را بیاموزند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امروز حرکت به سمت داشتن مدرسههای تراز انقلاب اسلامی بهعنوان یک اصل معرفی شده و یکی از شاخصهای این مدرسهها پژوهش محوری و ارائه آموزشهای مبتنی بر پژوهش است که باید مورد توجه قرار گیرد.
موحدی به تأثیر پژوهش بر عمقیابی آموزش اشاره کرد و گفت: اگر به دنبال عمق، ریشهدار شدن و کارآمدی آموزشها هستیم باید آموزشها پژوهش محور باشد تا یادگیری بهتر و عمیق تر شود و همچنین باید توجه داشت که پژوهش یکی از مهمترین مؤلفههای توسعه و پیشرفت کشور است که جامعه را به سمت حرکت علمی سوق میدهد.
وی اضافه کرد: حاکم شدن فضای پرسشگری و جستجوگری در مدرسهها از جمله مواردی است که آموزش و پرورش باید به آن توجه کند تا پژوهش محوری در بین دانش آموزان و حتی معلمان نهادینه شود.
در این آیین از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر برگزیده استان بوشهر تقدیر شد.
انتهای پیام