دانش‌آموزان مروج فرهنگ قرآنی شوند
کد خبر: 4168616
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۹

دانش‌آموزان مروج فرهنگ قرآنی شوند

امام جمعه یزد، نقش آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را یادآور شد و گفت: اگر دانش‌آموزان از آموزش‌های قرآن کریم بهره‌مند شوند، مروج این فرهنگ در خانواده خواهند شد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، 21 شهریورماه در دومین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی با تأکید بر نقش وقف در این زمینه گفت: باید اعتماد عمومی نسبت به ترویج و توسعه وقف بویژه در حوزه قرآن جلب کنیم و مردم اثرات این فریضه را در جامعه مشاهده کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم اظهار کرد: در گذشته جلسات آموزش قرآن در محلات مختلف و توسط مُلاها برگزار می‌شد و خانواده‌ها زمینه حضور فرزندان خود در این جلسات را فراهم می‌کردند اما اکنون تا حدودی این روش منسوخ شده و باید تدبیری اندیشیده شود تا شاهد برگزاری جلسات قرآنی در محلات مختلف باشیم و خانواده‌ها نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

ناصری با اشاره به نقش آموزش و پرورش در راستای ترویج معارف قرآنی در جامعه بیان کرد: اگر آموزش‌های قرآنی برای دانش آموزان ارائه شود، آنها این فرهنگ و معارف را در خانواده ترویج و توسعه خواهند داد.

امام جمعه یزد با اشاره به گسترش فرهنگ قرآنی و ارائه آموزش‌های لازم در مهدکودک‌ها اضافه کرد: برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا کودکان از همان ابتدا با قرآن انس گرفته و آموزش‌های قرآنی برای این دوران با جذابیت و نوآوری ارائه شود.

یادآور می‌شود دومین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی با محوریت جلسات خانگی قرآن کریم با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد و اعضای این نشست در دفتر آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد. 

انتهای پیام
captcha