صدا و سیما بسته عملیاتی در حوزه قرآن ارائه دهد
کد خبر: 4168617
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۵

صدا و سیما بسته عملیاتی در حوزه قرآن ارائه دهد

استاندار یزد با تأکید بر تبیین طرح‌های قرآنی در صدا و سیمای مرکز استان گفت: این نهاد باید نسبت به معرفی الگوهای موفق قرآنی اقدام کند و همچنین بسته سیاستی و عملیاتی در حوزه قرآن ارائه دهد.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 21 شهریورماه در دومین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی گفت: خوشبختانه افرادی که در حوزه فعالیت‌های قرآنی استان فعالیت دارند، با انگیزه و جهادی عمل می‌کنند و شاهد جایگاه خوب استان در سطح کشور هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح «چهار هزار حافظ قرآن کریم به نیت چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان»، خواستار پیگیری نهادهای مرتبط با این طرح در راستای تأمین اعتبار لازم شد و افزود: مدیریت اسلامی چهار رکن دارد که شامل توکل به خدا، تشخیص صحیح اولویت، تمرکز بر اولویت و پیگیری است و لذا هر مدیریت جهادی و انقلابی در همین چهار رکن تعریف می‌شود. مسئله قرآن باید در اولویت همه مسئولان باشد و لذا انتظار می‌رود مسئولان برای اجرای این طرح اهتمام داشته و برای تحقق کامل آن تلاش کنند.

فاطمی با اشاره به برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم در سطح استان و ارائه طرح‌نامه در این زمینه بیان کرد: اگر جلسات قرآن در صنف‌های مختلف برگزار شود، شاهد توسعه و ترویج قرهنگ قرآنی خواهیم بود. همچنین می‌توان جلسات قرآن خانگی به صورت محله‌محور دنبال شود که در این زمینه ظرفیت بسیج اثرگذار است یا این جلسات در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی و اماکن ورزشی با حضور اقشار مختلف برگزار شود.

استاندار یزد در پایان گفت: صدا و سیما نیز باید نسبت به تبیین و ترویج طرح «چهار هزار شهید چهار هزار حافظ قرآن کریم» در قالب برنامه‌های مختلف اقدام کند. معرفی الگوهای موفق قرآنی نیز باید در قالی برنامه‌هایی انجام و البته این نهاد بسته سیاستی و عملیاتی در حوزه قرآن تدوین و ارائه کند.

انتهای پیام
captcha