ثبت 1281 جلسه خانگی قرآن کریم در یزد
کد خبر: 4168619
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۶

ثبت 1281 جلسه خانگی قرآن کریم در یزد

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان یزد از ثبت یک هزار و 281 جلسه خانگی قرآن کریم در سطح استان خبر داد و گفت: استان یزد رتبه دوم کشور در تشکیل جلسات خانگی قرآن را دارد.

حسین قادری، دبیر جامعه عصر استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حسین قادری، دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان یزد، 21 شهریورماه در دومین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی با محوریت جلسات خانگی قرآن کریم از تلاش‌های مهران فاطمی استاندار یزد در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی و اهتمام به این مهم قدردانی کرد و گفت: جلسه خانگی قرآن نهاد قرآنی مردمی و غیررسمی است که جمعی از افراد به صورت داوطلبانه و عموماً با محوریت یک مربی با هدف انس با قرآن کریم و آموزش در منزل یا منازل شخصی گردهم جمع می‌شوند. البته برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم به منزل شخصی محدود نمی‌شود بلکه می‌تواند در همه اماکنی که ظرفیت برگزاری وجود دارد، برگزار شود.

وی، کادرسازی و تربیت نیروی قرآنی، بسط اخوت و وحدت کلمه، کمک به فرایند تمدن‌سازی اسلامی، گسترش فرهنگ خانواده محوری و احیای سنت صله رحم، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و ... را از اهداف این طرح برشمرد و بیان کرد: در کنار آموزش‌های قرآنی می‌توان معارف نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و یا برنامه‌های تفسیری ارائه شود.

قادری، مباحث آموزشی، تبلیغی و ترویجی، اخلاقی و تربیتی را سه کارکرد مهم این جلسات عنوان کرد و افزود: این جلسات در چهار قالب کودکان و نوجوانان، جوانان، عموم مردم و یا خانواده اجرایی می‌شود.

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان یزد با اشاره به ثبت 1281 جلسه در پایگاه جلسات خانگی قرآن به آدرس jkqk.ir بیان کرد: این جلسات در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و البته نماینده و مسئول جلسات خانگی قرآن در این شهرستان‌ها مشغول فعالیت هستند.

وی رتبه دوم کشوری استان یزد در این زمینه در سال گذشته را یادآور شد و افزود:  دوره‌های تربیت مربی جلسات خانگی قرآن در یزد برگزار و آموزش‌های لازم برای توانمندسازی افراد صورت گرفته است. همچنین 283 مربی از آموزش‌هایی لازم در شهرهای قم، مشهد و تهران بهره‌مند شده‌اند و به جلسات خانگی قرآن برای ارائه آموزش‌ها اعزام می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان یزد با اشاره به چالش‌هایی که در این زمینه وجود دارد بیان کرد: متأسفانه با کمبود نیرو در این زمینه روبرو هستیم و همچنین در صورت تأمین بودجه تعداد جلسات خانگی قرآن در استان طی دوسال آینده به 10 هزار جلسه خواهد رسید. همراهی سازنده نهادها و ارگان‌های مرتبط در این زمینه نیز لازم است.

قادری با اشاره به عوامل انگیزشی این طرح اضافه کرد: آسیب‌شناسی این طرح در سطح کشور انجام شده و نوآوری‌های زیادی را به همراه دارد که اهدای پرچم به عنوان نماد جلسات، از آن جمله است و اکنون در استان 200 جلسه صاحب پرچم هستند.

وی با اشاره به اینکه از صدا و سیما درخواست می‌شود نسبت به گفتمان‌سازی موضوع «جلسات خانگی قرآن» همت گمارد، گفت: شبکه رابطان محلات نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha