رکورد بستری بیماران کرونایی در استان بوشهر
کد خبر: 3985506
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
استاندار بوشهر بیان کرد:

رکورد بستری بیماران کرونایی در استان بوشهر

استاندار بوشهر با ابراز نگرانی از روند صعودی ابتلا به کرونا در استان بوشهر گفت: متاسفانه، روز گذشته رکورد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر در یک سال و نیم گذشته شکسته شد و این موضوع بسیار جای نگرانی دارد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، عبدالکریم، گراوند استاندار بوشهر ظهر امروز 29 تیر در نشست ستاد مبارزه با بیماری کرونا استان بوشهر با اشاره به پاندومی جهانی بودن بیماری کرونا گفت: بیماری کرونا بیش از 1.5 سال است که تمام جهان را گرفتار مشکلات گوناگون کرده است اما جامعه پزشکی و بهداشتی به عنوان خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا با تلاش های خستگی ناپذیر خود، عملکردی در خور تحسین از خود به نمایش گذاشته اند.

استاندار بوشهر با اشاره به تلاش های شبانه روزی جامعه پزشکی و بهداشتی خاطر نشان کرد: خدمات نظام سلامت با پرچم‌داری وزارت بهداشت و درمان مورد ستایش است و جامعه پزشکی و بهداشتی در هر عرصه‌ای که لازم بوده با حضور پررنگ خود به یاری مردم شتافته اند و با وجود خستگی‌های شبانه‌روزی هیچگاه مردم را تنها نگذاشته‌اند و با همت و اراده بلند آنان خدمات به جامعه هدف ادامه دارد.

گراوند با اشاره به روند واکسیناسیون در استان بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون روند تزریق واکسن کرونا به گروه‌های مختلف سنی تسریع یافته که افزایش مراکز تجمیعی برای واکسیناسیون در شهرهای استان بوشهر ضروری است و از این رو از دستگاه‌های اجرایی انتظار می رود تا در این امر خطیر به یاری دانشگاه علوم پزشکی شتافته و همکاری لازم برای تسریع در واکسیناسیون را در اولویت کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به خطرات تجمع مردم در یک نقطه خاص جهت واکسیناسیون افزود: تجمع مردم در یک نقطه خاص جهت واکسیناسیون خطرناک و خود عامل انتقال بیماری کرونا خواهد بود، از این رو باید با افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون ضمن دسترسی راحت مردم به دریافت واکسن کرونا از اجتماع و تجمع جلوگیری شود.

استاندار بوشهر با اشاره به وجود واکسن کافی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: واکسن به اندازه کافی برای گروه‌های سنی تعیین شده در استان بوشهر وجود دارد و تنها در هفته گذشته 90 هزار دوز واکسن کرونا وارد استان بوشهر شد و در عرصه تأمین واکسن هیچ مشکلی وجود ندارد.

گراوند با اشاره به آمار تزریق روزانه بیش از 10 هزار واکسن به گروه‌های سنی اعلام شده در استان بوشهر، بیان کرد: با افزایش امکانات و مراکز تجمیعی واکسیناسیون می‌توان روزانه تا 20 هزار تزریق واکسن در استان بوشهر انجام شود.

وی همچنین از پایان یافتن روند تزریق واکسن کرونا به گروه سنی بالای 50 سال تا هفته آینده خبر داد و افزود: همکاری مردم در دریافت واکسن کرونا در برخی نقاط استان بوشهر از جمله عسلویه و کنگان ضروری است که در این زمینه همکاری بزرگان و علمای منطقه می‌تواند اثرگذار باشد.

گراوند روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر را نگران کننده دانست و خاطر نشان کرد: روز گذشته، رکورد بالاترین نرخ بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در طول 1.5 سال گذشته شکسته شد و اکنون تعداد بستری‌ها از 500 نفر فراتر رفته است.

استاندار بوشهر از افزوده شدن 600 بیمار جدید مبتلا به کرونا در روز گذشته در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: روند ابتلا به کرونا در استان بوشهر صعودی است که باید از تجمعات، مسافرت و دورهمی‌ها پرهیز شود و ماسک در همه عرصه‌ها استفاده شود.

وی از تأمین امکانات مورد نیاز مراکز درمانی از طریق سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خبر داد و تصریح کرد: با دستور مقامات قضایی استان بوشهر، مرکز درمانی که آماده راه‌اندازی است کولر مورد نیاز آن از طریق سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر تأمین می‌شود.

گراوند با بیان اینکه با تأمین کولر هفته آینده 25 تخت به تخت‌های مراکز درمانی استان افزوده می‌شود تصریح کرد: برای افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون با دستور دادستان بوشهر 15 دستگاه لب‌تاب از طریق سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر همکاری اتاق اصناف بوشهر در تعیین مکان برای واکسیناسیون تجمیعی را ضروری دانست و افزود: افزایش مراکز واکسیناسیون در شهرهای پرجمعیت استان بوشهر باید در دستور کار مسئولان و فرمانداران قرار بگیرد.

گراوند از  ممنوع بودن سفر به استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با توجه به تعطیلات پیش‌رو ورود خودروهای غیربومی به استان بوشهر ممنوع است و در صورت تردد این خودروها برگشت داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در ‌تمام محورهای مواصلاتی از ورود خودروهای غیربومی به استان بوشهر جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha