تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر از مرز ۶۰ هزار نفر گذشت
کد خبر: 3985511
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر از مرز ۶۰ هزار نفر گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به بستری ۵۰۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر از مرز ۶۰ هزار نفر گذشت.

به گزارش ایکنا از بوشهر، سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دبیر ستاد مبارزه با کرونا بوشهر عصر امروز 29 تیر ماه در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا که در استانداری بوشهر برگزار شد، گفت: اکنون وضعیت ابتلا به بیماری کرونا در جهان 192 میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 4 میلیون نفر فوت کرده‌اند.

وی روند ابتلا به بیماری کرونا در کشور را روندی صعودی دانست و اظهار داشت: تعداد مبتلایان در استان بوشهر از مرز 60 هزار نفر گذشت و اکنون روزانه بیش از 500 نفر مبتلا می‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون در این استان بیش از یک‌هزار و 352 نفر فوت کرده‌اند خاطر نشان کرد: اکنون 508 نفر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند و روزانه افزون بر 100 نفر بستری می‌شوند.

وی افزایش فوتی‌های کرونایی را ناشی از افزایش بستری‌ها در بخش کرونایی مراکز درمانی دانست و تأکید کرد: وضعیت انتقال بیماری در مناطق گرم، خشک و دارای شرجی و رطوبت بسیار شدیدتر از دیگر مناطق است که باید پروتکل‌های بهداشتی سخت‌گیرانه رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تکمیل اکثر مراکز درمانی استان خبر داد و بیان کرد: اکنون در بیمارستان‌های مرکز استان بوشهر 509 نفر بستری هستند که بسیار نگران کننده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اضافه کرد: خدمات به بیماران کرونایی بدون وقفه در مراکز درمانی استان بوشهر ادامه دارد و از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

در ادامه عبدالمحمد خواجه‌ئیان، رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر هم به ارایه توضیحاتی در رابطه با طرح واکسیناسیون پرداخت و گفت: فرایند تزریق واکسن در استان بوشهر منظم و بر اساس برنامه اعلام شده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون افزون بر 100 هزار نفر در استان بوشهر واکسن دریافت کرده‌اند افزود: اکنون روزانه 10 هزار نفر واکسن کرونا دریافت می‌کنند که با افزایش مراکز تجمیعی، تعداد دریافت کننده واکسن در روز افزایش می‌یابد و به‌زودی جامعه ایمن می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از واکسینه شدن بیش از 71 درصد گروه سنی 60 ساله استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: جمعیت بالای 50 سال این استان حدود 90 هزار نفر است که عملیات واکسیناسیون آنان تا هفته آینده تکمیل می‌شود.

خواجه ئیان افزود: برای تسهیل و روان‌سازی واکسیناسیون در استان مراکز در شهرستان‌ها در حال افزایش است تا دسترسی مردم به واکسن کرونا راحت‌تر شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha