رفع محرومیت‌زدایی شهرها و روستاها در دستور کار جهادگران انقلابی قرار گیرد
کد خبر: 4130707
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
امام جمعه برازجان:

رفع محرومیت‌زدایی شهرها و روستاها در دستور کار جهادگران انقلابی قرار گیرد

حجت‌الاسلام حسن مصلح گفت: فعالیت‌های جهادگرانه در راستای رفع محرومیت‌زدایی و پیشرفت و آبادانی شهری و روستایی گسترش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مصلح

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مصلح، امام جمعه شهر برازجان، ۱۱ فروردین‌ماه، در خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته، بر گسترش فعالیت‌های جهادگرانه در راستای رفع محرومیت‌زدایی و پیشرفت و آبادانی شهری و روستایی تاکید کرد و گفت: رونق و توسعه در گرو داشتن نیات خیر و الهی است که رضایت آحاد جامعه را به‌دنبال داشته باشد.

امام جمعه برازجان با بیان این مطلب که اگر کمک‌های خدیجه‌کبری(س) نبود شاید در حرکت اسلام و پیشرفت اسلام به رهبری پیامبر اعظم(ص) یک اختلال و وقفه‌ی عمده‌ای به وجود می‌آمد، اظهارکرد: حضرت خدیجه(س) دارای سه عنوان مادری هستند؛ نخستین عنوان، لقب ام‌المؤمنین که مصرح قرآن کریم است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان در ادامه افزود: دومین عنوان «مادری ائمه اطهار(ع)» است که رهبر حکیم انقلاب به حکمت آن اشاره کردند. همچنین نیز عنوان سوم مادری برای حضرت خدیجه(س) عنوان و لقب «مادر اسلام» است. که جا دارد تمامی تشکل‌های فرهنگی و شهروندی و به ویژه رسانه‌های انقلابی و مذهبی در برپایی گرامیداشت این بانوی نمونه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام مصلح با اشاره به اینکه پیدایش و پیروزی انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام سیدروح‌الله موسوی خمینی(ره) موجب رویش فرهنگ و احیای مجدد تمدن قرآنی و اسلامی در سراسر جهان شد، گفت: امام خمینی(ره) از برخی روزها در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به عنوان ایام الله یاد کردند، قله این ایام الله، ۲۲ بهمن‌ماه و همچنین روز ۱۲ فروردین‌ماه است.

خطیب جمعه شهر برازجان خاطرنشان کرد: امام راحل عظیم الشأن(ره) در وصف این عید چنین فرمودند: «۱۲ فروردین که روز نخستین حکومت اللَّه است از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند».

حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha