دانشگاه محیط تحول و رقم خوردن سرنوشت کشور است
کد خبر: 3982691
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور:

دانشگاه محیط تحول و رقم خوردن سرنوشت کشور است

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اهمیت دانشگاه گفت: دانشگاه محیط تحول و رقم خوردن سرنوشت کشور بوده و دانشگاه به تعبیر امام خمینی‌(ره) مبدأ تحولات است.

به گزارش ایکنا از بوشهر؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور روز چهارشنبه شانزده تیرماه با حضور در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: اینکه امروزه در عرصه بهداشت یکی از کشورهای مرجع و ارائه کننده خدمات بهداشتی هستیم، اگر ظرفیت و فرصت به دانشگاه علوم پزشکی داده شود، خدماتی ارائه می‌شود که به مراتب بهتر از بسیاری از کشورهای دیگر خواهد بود.

وی افزود: وقوع انقلاب اسلامی در کنار عزم و اراده و حاکمیت خاص مردم، نارضایتی و کینه‌ورزی دشمنان را در پی داشته است که در عرصه‌های مختلف به دنبال آسیب زدن به این کشور بوده‌اند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور بیان کرد: در این فضا در کنار توفیق الهی، آنچه که مسئولیت‌بخش این کشور خواهد بود همت، عزم و اراده‌‌ای بوده که در بین آحاد مردم وجود داشته است.

رستمی خاطرنشان کرد: هرجا که عزم و اراده بوده، توفیق هم در کنارش حضور داشته و بازدارندگی و توانمندی که در فضای علم و دانشگاه ایجاد شده، جزء توفیقات بوده است.

وی گفت: با اعتماد به جامعه پزشکی، امکاناتی با عزم و اراده و توکل رخ فراهم شده است که هم‌اکنون افرادی از کشورهای دیگر رجوع کرده و خدمت می‌گیرند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: اگر در اپیدمی بیماری کرونا، ما توانسته‌ایم واکسنی را ارائه دهیم، ناشی از باور، عزم، اعتماد به نفس و امیدواری است؛ واکسنی که رهبر عزیزمان با افتخار آن را تزریق کند تا به ایمنی برسد و با این عمل، اطمینان و علم دانشمندان جوان کشور را نمایان کند.

رستمی بیان کرد: بیش از صد سال است که واکسن در کشور تولید می‌شود، اما فرایند تولید واکسن  برای بیماری کرونا برای اولین بار از ابتدا تا انتها در داخل کشور در حال انجام شدن است.

وی افزود: بازدارندگی که بعد از تولید واکسن اتفاق خواهد افتاد، هم برای بیماری‌های همه‌گیر قبلی که نیاز به واکسن داشته‌اند و هم برای بازدارندگی در مقابل جنگ‌های بیولوژیکی به توانایی رسیده است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: در دفاع مقدس و در جنگ خلیج همیشه فارس این جوانان حضور داشته و در برابر متجاوزان ایستادن و اجازه خدشه وارد شدن به این سرزمین را ندادند.

رستمی ادامه داد: در بحث بازسازی اماکن جنگ‌زده‌ها و مهاجرت‌ها در آن شرایط سخت، آن زمان رهبرکبیر انقلاب بحث دانشگاه را به میان آورد که ناشی از اهمیت این محیط برای سرنوشت کشور است.

وی افزود: سم بازدارنده حرکت هر کشور، ناامیدی است و در محیط دانشگاه، همگان باید تزریق کننده و بارورکننده امید، اعتماد به نفس و باور به آینده روشن با همت و عزم و اهتمام باشند.

رستمی در این نشست، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و مجاهدت در راه دین خدا که خداوند توفیقش را به حاج آقا دشتی داده است، گفت: حاج آقا دشتی با حفظ سمت خود تلاش او در قالب همکاری و همراهی در نهاد دانشگاه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شاهد حضور حجت‌الاسلام دکتر جمالی خواهیم بود که وظیفه حمایت و نظارت بر فضای کلان دانشگاه، کمک به ریاست دانشگاه، همدلی با اساتید و کارمندان دانشگاه و دانشجویان عزیز بویژه حمایت از تشکل‌های انقلابی و دانشجویی که به سمت اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی است را از او خواهانیم.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان شاهد حضور حجت‌الاسلام حسینی خواهیم بود که این  دانشگاه به یک جهت مهم‌ترین دانشگاه کشور هست چون تربیت معلم هایی را داریم که مدیریت یک نسل را به عهده دارند که باید از این  دانشگاه حمایت شود.

رستمی بیان کرد: در دانشگاه پیام نور حضور حجت‌الاسلام حاجیانی را شاهد هستیم که در بعد دانشگاهی مهم بوده و برای توسعه آموزش و پرمخاطب کشور و استان نیاز به نگاه ویژه دارد.   

در آئینی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور  و مسئولین دانشگاه‌های استان بوشهر از خدمات مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های علوم پزشکی، پیام نور و فرهنگیان تقدیر و مسئولین جدید این دفتر نمایندگی معرفی شدند.

در این آئین از زحمات حجت‌الاسلام عباس دشتی مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تقدیر به عمل آمد و حجت‌الاسلام مهدی جمالی به عنوان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، حجت‌الاسلام حسین حاجیانی به عنوان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور و حجت‌الاسلام سید‌عبدالجلیل حسینی به عنوان مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha