نمایشگاه فرصتی برای انتقال مفاهیم قرآنی به کودکان است
کد خبر: 4132382
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۴
مبلغ تایلندی در گفت‌وگو با ایکنا:

نمایشگاه فرصتی برای انتقال مفاهیم قرآنی به کودکان است

مبلغ تایلندی گفت: از جمله بخش‌های جذاب نمایشگاه قرآن ایران، قسمت‌های مرتبط با کودکان است که تلاش شده مفاهیم اسلامی و قرآنی به آنها با زبان ساده انتقال داده شود.

به گزارش ایکنا، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در حال برگزاری است.

یکی از مسائلی که در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن امسال نظرات را به خود جلب کرده حضور نمایندگان کشورهایی است که با وجود اینکه مسلمانان در آن کشورها در اقلیت هستند،‌ اما با حضور در این رویداد تلاش می‌کنند در مورد فعالیت‌های قرآنی و دینی کشورهای متبوع اطلاع‌رسانی کنند.

نوم پاتان (Num Patan)، مبلغ دینی و مسئول غرفه تایلند در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگویی که با خبرنگار ایکنا داشت در پاسخ به سؤالی در مورد نمایشگاه امسال با اشاره به محدودیت‌هایی که در سال‌های گذشته به دلیل شیوع کووید-19 وجود داشت، گفت: بعد از دو سال که برگزاری نمایشگاه به دلیل کرونا محدود شده بود،‌ شاهد هستیم که نمایشگاه امسال به خوبی در حال برگزاری است و وجود غرفه‌های گوناگون و متنوع این موضوع را تأیید می‌کند.

پاتان افزود: این تنوع باعث تشویق بیشتر مردم به حضور در نمایشگاه می‌شود و شعار نمایشگاه امسال با عنوان «می‌خوانمت» در همین راستا است که مردم را به خواندن قرآن، فهمیدن مفاهیم آن و اعمال دستورات آن در زندگی دعوت می‌کند.

این مبلغ دینی اهل تایلند ویژگی خاص نمایشگاه امسال را حضور قابل توجه شرکت‌کنندگان بخش بین‌الملل دانست و تصریح کرد: در بخش بین‌الملل شاهد حضور کشورهای مختلفی هستیم و امیدوارم ایرانی‌های بسیاری با فعالیت‌های قرآنی این کشورها آشنا شوند. بخش دیگری که خیلی مورد توجه من قرار گرفت بخش‌های مرتبط با کودکان بود که تلاش شده مفاهیم اسلامی و قرآنی را به آنها با زبان ساده انتقال دهند.

وی افزود: کودکان به معنای واقعی کلمه مانند بذرهایی منتظر شکوفایی هستند و این نمایشگاه می‌تواند بهترین مکان برای رسیدن به این هدف باشد.

پاتان در پایان در پاسخ به سؤالی در مورد برگزاری نمایشگاه‌های مشابه در تایلند گفت: متأسفانه در تایلند نمایشگاه‌های مشابه مانند نمایشگاه تهران برگزار نمی‌شود. با این همه نمایشگاه‌هایی با محوریت مسائل اسلامی مانند نمایشگاه کتاب و نشریات اسلامی در تایلند دایر می‌شود. در حوزه مسابقات قرآن نیز فعالیت‌های خوبی داریم که با حضور قاریان برجسته کشور برگزار می‌شود. البته این مسابقات به صورت ملی و نه بین‌المللی ترتیب داده می‌شود. ضمن اینکه مسابقاتی در بخش نوجوانان و جوانان از سوی انجمن قاریان مسلمان تایلند برگزار و نفرات برتر آن به مسابقات بین‌المللی سایر کشورها اعزام می‌شوند.

گفت‌وگو: محمدحسن گودرزی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha