تجلیل از خانواده حافظ قرآنی نداجا در بوشهر + عکس
کد خبر: 4054229
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
با حضور فرمانده نداجا انجام شد؛

تجلیل از خانواده حافظ قرآنی نداجا در بوشهر + عکس

مراسم تجلیل از خانواده حافظ قرآنی نیروی دریایی ارتش که در مسابقات نیروهای مسلح افتخاراتی را کسب کرده‌اند، با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نداجا برگزار شد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، مراسم تجلیل از خانواده حافظ قرآنی نیروی دریایی ارتش که در مسابقات نیروهای مسلح افتخاراتی را کسب کرده‌اند، امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نداجا برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین یاسر راغبی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی پایگاه دریایی بوشهر در این مراسم گفت: الحمدالله امروز پایگاه دریایی بوشهر در امور قرآنی در جایگاه خوبی به سر می‌برد؛ امیدواریم با حمایت‌های ویژه فرمانده محترم نیروی دریایی ارتش و همچنین فرمانده پایگاه بتوانیم بیش از پیش در خدمت فرهنگ قرآنی باشیم. 

قرآن؛ کتابی فراتر از نظام منظومه انسانی و الهی 

همچنین آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، در این دیدار، اظهار کرد: قرآن کتابی آسمانی و عرشی است که خداوند متعال با علمش تمام نیازهای معرفتی، رفتاری و اخلاقی انسان را در نظر گرفته و به جامعه بشری فرو فرستاده و به همین خاطر است که قرآن، کتابی فراتر از نظام منظومه انسانی، ارزشی و الهی است. از همین رو خداوند قرآن را برای هدایت، نجات و کمال انسان، توسط جبرئیل به حضرت محمد(ص) ارائه و به صورت تدریجی نازل کرد. 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اصل انسان در هندسه پرفراز و نشیب دنیا و طول حیات تاریخی خودش ظلمت‌های فراوانی دارد، مهم‌ترین ظلمت را ظلمت معرفتی دانست و عنوان کرد: انسان موجودی است که در عرصه معرفت و شناخت عالم وجود، قدرت چندانی نداشته و در طول تاریخ نیز نتوانسته جهان را آن‌طور که هست بشناسد. مهم‌تر از این عالم، فرا دنیا است، بدین ترتیب عالم بعد از مرگ، عالم حیات دیگر ما است و عالم آخرت که عالم حیات جاودانه ما است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری یادآور شد: در رابطه با نوع رفتارهای شخصیتی یک انسان چقدر مکتب‌ها آمده‌اند و مطالبی را بیان کرده‌اند؟، همه آنها بعد از مدتی خودشان را انکار کردند!. مثل کاپیتالیسم، کمونیست و لیبرالیسم. به همین جهت است که خداوند قرآن را برای شناخت جامعه و عالم وجود فرستاده است. 

احسان موجب عبودیت خدا می‌شود 

وی افزود: خداوند می‌فرماید هیچ چیزی در عالم وجود پیدا نمی‌شود مگر اینکه تصویر خدا باشد. همان نیکی و کمک به عنوان احسان معنوی و مادی که شما به هم می‌کنید، نه در مکتب کاپیتالیسم معنا دارد نه در مارکسیسم. اما اسلام می‌گوید این احسان موجب عبودیت خدا می‌شود. 

امام جمعه بوشهر بیان کرد: خداوند در قرآن این ظلمت‌های معرفتی، رفتاری و اخلاقی را در فضای دنیا و آخرت برای انسان مشخص می‌کند. اگر قرآن نبود، انسان در ظلمت‌های گوناگون قرار می‌گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، بسیج عزیز و نیروی انتظامی در فضایی به سر می‌برند که در تاریخ ارتش ایران و بلکه در جهان بی‌نظیر بوده است. در جهان اسلام ارتشی دارای شاخصه‌های مسلمانی، قرآن پایگی، ایمان به خداوند و دین خدا است. داشتن این اخلاق نظامی و تقوای نظامی، دفاعی یعنی هیچ وقت ارتش ما به خودش اجازه نمی‌دهد جایی بمباران شیمیایی کند. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به توان و قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، افزود: یگان‌های نظامی در تمام نیروها در عرصه عملیات میدانی دارای قدرت بالای عملیات میدانی است و در ساختار نظام‌واره نظامی بر اساس نظام ولایت فقیه در ساختار و هندسه نظامی فعالیت می‌کند. یعنی متصل به ولی فقیه و ولی فقیه نیز متصل به حضرت حجت بن الحسن (عج) و حضرت نیز متصل به دین خدا و ذات اقدس الهی است از همین رو می‌توان گفت که ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح ما لشکر خدا هستند. 

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه لحظه لحظه کار شما عبادت است، گفت: نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ویژگی خاص دارد و همچنین عزیزانی که در نیروی دریایی هستند به خاطر سختی‌ها، کار و خطرات فوق‌العاده‌ای که پیرامون‌شان است و طول مدت بسیار ماموریت، دارای ویژگی‌های خاص نزد خداوند هستند. فرموده‌اند که یک شب نگهبانی در عرصه دریا و مراقبت از حوزه مدیریت دریا در همه عرصه‌ها ثواب فوق‌العاده‌ای دارد.

وی در ادامه افزود: محبوب‌ترین ارتش و نیروهای مسلح جهان، ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند و در تاریخ ثبت خواهد شد که ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح این نظام در تمامی عرصه های مدیریتی تولیدات دانش بنیان فناوران آنچنان اختراعات و اقتداری از خود نشان داده‌اند که هیچ کشوری به خود اجازه نمی‌دهد کوچک‌ترین چشمداشت به حریم ایران اسلامی داشته باشد. این افتخار ایران است که شما آفریده‌اید و مردم ایران به وجود چنین نیروهای مسلح به خودشان می بالند. 

امیر دریادار، شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، همچنین در این مراسم اظهار کرد: امروز شاهد اقتدار نیروهای مسلح در جای جای کره خاکی و آبی هستیم؛ این جایگاه به دلیل اتکاء به خدا، تمسک از قرآن و عترت، پیروری از اصل ولایت فقیه و فرماندهی بسیار هوشمند رهبری است که امنیت را به منطقه و جهان هدیه کرده است 

تجلیل از  خانواده قرآنی در نداجا بوشهر 

همچنین تلاوت سید‌عطاءالله حسینی، قاری ممتاز روستای چارک، ارائه محفوظات قرآنی توسط ناوبان‌یکم حسین شهریاری، اجرای گروه تواشیح معراج شهرستان دشتی و تجلیل از فاطمه پوریوسف، حافظ کل قرآن کریم و ناخداسوم علیرضا کاویانی و امیرعلی کاویانی، حافظ ۷ جزء قرآن که در مسابقات نیروهای مسلح افتخاراتی را کسب کرده‌اند، بخشی از دیگر برنامه‌های این آئین تجلیل و دیدار قرآنی در بندر بوشهر بود. 

یادآور می‌شود، در پایان نیز با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین یاسر راغبی اقامه شد و فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در جمع کارکنان و سربازان افطار کردند.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha