آسیب‌های روحی و جسمی تعدی از بستر فطری خانواده + فیلم
کد خبر: 4132906
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
خانواده و زن از دیدگاه قرآن/ 19

آسیب‌های روحی و جسمی تعدی از بستر فطری خانواده + فیلم

خداوند خانواده را بستری برای تداوم نسل بشر قرار داده است و اگر عده‌ای از این بستر فطری تعدی کنند، نه تنها نیاز فطری آنها برطرف نمی‌شود بلکه آسیب‌های روحی و جسمی متعددی متوجه آنها خواهد شد.

آسیب‌های روحی و جسمی تعدی از بستر فطری خانواده + فیلم

مسئله زن و خانواده از چالش‌برانگیزترین موضوعات جهان امروز است. جهانی که سال‌هاست با جنبش‌های آزادی خواهی زنان مواجه شده و نه تنها در ایران بلکه در همه کشورهای جهان تلاش‌هایی برای اصلاح قوانین و حمایت از زنان در حال انجام است.

در خصوص نگاه اسلام به زنان و مسائل مرتبط با خانواده نیز نظرات و دیدگاه‌های متعددی در طول تاریخ اسلام مطرح و تلاش شده قوانین براساس دیدگاه حقیقی اسلام و به دور از دیدگاه‌های شخصی یا برداشت‌های سلیقه‌ای از آیات و روایت‌ها تدوین شود.

خبرگزاری ایکنا و مؤسسه شمیم ایمان و اندیشه با در نظر گرفتن همین چالش‌ها، با هدف بررسی دیدگاه‌های اسلام در خصوص زن و خانواده با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، عضو مجلس خبرگان رهبری مجموعه آموزشی «خانواده و زن از دیدگاه قرآن» را تدوین کرده است.

در جلسه نوزدهم موضوع «همجنس‌گرایی و ازدواج سفید» مورد بررسی قرار گرفته است که در ادامه با هم می‌خوانیم و می‌بینیم.

یکی از مأموریت‌های انبیای الهی حفظ کیان خانواده بوده است. در جزء 19 قرآن می‌خوانیم: «إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِنْ دُونِ النِّسَاءِ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ مُسْرِفُونَ؛ شما از روى شهوت به جاى زنان با مردان در مى‌‏آميزيد آرى شما گروهى تجاوزكاريد»(آیه 81 سوره اعراف).

یکی از اقوامی که زندگی آنها در قرآن کریم مایه عبرت قرار گرفته قوم لوط هستند. این قوم به جای برطرف کردن نیازهای جنسی خودشان از طرق مشروع که همان ازدواج متعارف هست، از راه‌های دیگری اقدام می‌کردند. آنها در زمان خودشان انقلاب جنسی به راه انداخته بودند، در برابر تعالیم انبیای الهی ایستادند، از مرحله شوخی‌های رکیک جنسی به تدریج به مرحله اقدام و گناه فراگیر رسیدند، دچار انحراف‌های اخلاقی بسیاری شدند و قبح شکنی گسترده‌ای کردند.

خداوند متعال هم عذابی سخت‌تر از اقوام دیگر برای آنها در نظر گرفت. ملائکه چهار طرف شهر آنها را گرفتند و آن شهر را زیرورو کردند و بعد از آن هم باران عذاب برای آنها فرو فرستاده شد. قوم لوط آئینه عبرتی برای جوامع بشری در زمان‌های مختلف هستند.

جامعه امروز غربی هم باید منتظر عقوبتی شبیه عقوبت قوم لوط باشد. مسائلی مثل همجنس‌گرایی و ازدواج سفید، از جمله انحراف‌های اخلاقی هستند که تفاوتی با رفتارهای قوم لوط ندارد. خداوند متعال خانواده را بستری مناسب برای تداوم نسل بشر قرار داده است و اگر عده‌ای از این بستر فطری تعدی کنند و برای پاسخ به نیاز خودشان از راه‌های دیگری وارد شوند، نه تنها نیاز فطری آنها برطرف نمی‌شود بلکه آسیب‌های روحی و جسمی متعددی متوجه آنها خواهدشد.

برای مثال در نوع رابطه‌ای که ازدواج سفید نام گرفته دختر و پسر بدون هیچ‌گونه تعهد و پشتوانه‌ای با یکدیگر زندگی می‌کنند اما چون هیچ تعهدی بین آنها وجود ندارد هیچ ضمانتی هم برای حفظ حقوق و کرامت زن وجود ندارد. در این بین آن کسانی که بیشترین آسیب را می‌بینند بانوان هستند.

چنین بانوانی علاوه بر اینکه سرمایه وجودی خودشان را از دست می‌دهند، در مسائل حقوقی مثل نفقه، بارداری، حضانت فرزند و امثال اینها هم هیچگونه پشتوانه‌ای ندارند و آینده‌ای تیره و تار خواهند داشت.

همجنس‌گرایی هم منشأ مشکلات فراوانی برای افراد می‌شود. به گزارش مرکز کمک‌های سازمان ملل خطر ابتلا به بیماری‌هایی مثل ایدز در میان همجنسگرایان و مصرف کنندگان مواد مخدر بیشتر از دیگران بوده است. در سال 2018 مردان همجنس‌گرا، 22 برابر بیشتر از سایر مردان بزرگسال در معرض ابتلا به این بیماری بوده‌اند. این عدد برای زنان همجنس‌گرا نسبت به دیگر زنان 12 برابر بیشتر بوده است. طبق گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در ایالت متحده آمریکا در سال 2019، 63 درصد از افراد مبتلا به بیماری ایدز را همجنسگرایان مرد تشکیل می‌دادند و 70 درصد جدید‌ترین ابتلائات ایدز در بین آنها به وقوع پیوسته است.

از نتایج دیگر انقلاب جنسی غرب تولد فرزندان نامشروع است که آمار تکان دهنده‌ای دارد. بنابر آمار بخش جمعیت سازمان ملل 60 درصد کودکان متولد شده در فرانسه، 56 درصد کودکان متولد شده در سوئد، 47 درصد کودکان متولد شده در اسپانیا و 42 درصد کودکان متولد شده در کل اتحادیه اروپا و 40 درصد کودکان متولد شده در ایالات متحده آمریکا از راه نامشروع به دنیا آمده‌‌اند.

نتیجه آزادی که غرب‌گرایان شعار آن را می‌دهند و زندگی و زن را با این شعار به لجن می‌کشند همین شعاری است که پیش چشم ماست. فریب این آزادی دروغین غرب را نخوریم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha